Sairausloman jatko

Miten sairauspäiväraha määräytyy? Miten kauan voin saada sairauspäivärahaa/osasairauspäivärahaa? Voinko opiskella tai tehdä työtä sairauslomalla?

Valvoja: Kela | sairausetuudet

kuntoutusta

Sairausloman jatko

Lukematon viesti Kirjoittaja kuntoutusta » 03 Syys 2019, 17:24

Minulla loppui saikku ja nyt uusi lausunto pyydettiin 1.9 alkaen, jonka olen jo toimittanut kelaan, olen työvoimatoimistossa työnhakijana valmiiksi
.pitääkö tältä väliajalta kun odotan saikkujajan jatkoa hakea työttömyysetuutta? olen saanut kelalta sen kirjeen jossa kerrotaan että 150 pv täynnä jne.siinä on vaan että PÄÄTÖKSEN JÄLKEEN hakeudu työkkäriin????entäs odotusaika? siitä ei puhuta mitään????

Kela | sairausetuudet

Re: Sairausloman jatko

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | sairausetuudet » 04 Syys 2019, 10:57

Hei, kuntoutusta!

Tarkoitatko, että sairauspäivärahan enimmäisaika 300 päivää on tullut täyteen ja olet hakenut työkyvyttömyyseläkettä? Uuden työkyvyttömyyseläkehakemuksen käsittelyaika on 2 - 3 kuukautta, joten odotusajalle neuvomme ilmoittautumaan työttömäksi työnhakijaksi ja hakemaan työkykyä vastaavaa työtä, jotta olisi oikeus työttömyysturvaan.

Jos sinulla on vielä sairauspäivärahan suorituspäiviä jäljellä, jatkoon riittää B-lausunto. Jos odotat sairauspäivärahan jatkopäätöstä, sinun ei tarvitse hakea työttömyysturvaa tässä vaiheessa. Sairauspäivärahan käsittelyaika on keskimäärin 3 viikkoa.

Ystävällisesti
Susanna | Kela sairausetuudet
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi