Osasairaspäiväraha

Miten sairauspäiväraha määräytyy? Miten kauan voin saada sairauspäivärahaa/osasairauspäivärahaa? Voinko opiskella tai tehdä työtä sairauslomalla?

Valvoja: Kela | sairausetuudet

sarkku1974

Osasairaspäiväraha

Lukematon viesti Kirjoittaja sarkku1974 » 27 Tammi 2020, 09:26

Haluaisin vielä esimerkin kautta varmistusta tuohon osasairaspäivärahan määrään. Jos pääsen tekemään 60%:sta työviikkoa ja palkkani on esim. 2700e. Silloin minulle maksetaan palkkaa 1620e. Sairaspäivälaskurin mukaan kokopäivä sairaspäiväraha olisi n. 1500€. Joten siitä puolet olisi 750e. Maksettaisiinko minulle se määrä? Olen yrittänyt soittaa palvelunumeroon jo useampana päivänä mutta aina on niin paljon ruuhkaa että pyydetään soittamaan uudestaan. Pian minun pitää tehdä päätöksiä ja tarvitsisin tätä tietoa. Kiitoksia avusta.

Kela | sairausetuudet

Re: Osasairaspäiväraha

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | sairausetuudet » 28 Tammi 2020, 11:35

Hei sarkku1974!

Osasairauspäivärahan määrä on puolet sairauspäivärahan määrästä. Voit arvioida osasairauspäivärahan määrää Kelan nettisivuilla olevalla laskurilla. Jos haluat selvittää tilannettasi tarkemmin, voit esimerkiksi varata ajan puhelinpalveluun, jolloin Kelasta soitetaan sinulle sovittuna ajankohtana. Ohjeet ajanvarauksen tekemiseen: www.kela.fi/varaa-aika.

Ystävällisin terveisin
Hilja | Kela sairausetuudet
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi