Mistä saan tietää, onko sairauspäiväraha kulutettu

Miten sairauspäiväraha määräytyy? Miten kauan voin saada sairauspäivärahaa/osasairauspäivärahaa? Voinko opiskella tai tehdä työtä sairauslomalla?

Valvoja: Kela | sairausetuudet

Annijuu

Mistä saan tietää, onko sairauspäiväraha kulutettu

Lukematon viesti Kirjoittaja Annijuu » 27 Tammi 2020, 17:26

Olen kuntoutunut 60%:seen työhön 2015 tapahtuneesta onnettomudesta. Sen jälkeen olin melkein vuoden sairauslomalla ja sitten työkokeilussa jne. Tuolta ajalta sain vakuutusyhtiöltä ansionalenemakorvausta. Nyt en enää saa, mutta työkykyni on edelleen merkittävästi alentunut saman sairauden vuoksi. Tällä hetkellä olen palkallisella sairauslomalla työstäni. Miten ja mistä voin selvittää, onko Kelan sairauspäivärahan 300 päivää menneet/kuluneet silloin jo aluksi kun vakuutusyhtiö maksoi ansionalenemakorvausta sairauslomani aikana?

Tai osaatteko sanoa, jo suoraan tässä, että ne ovat kuluneet? Eli kuluttaako ansionmenetyskorvausaika sairauspäivärahaa?

Annijuu

Re: Mistä saan tietää, onko sairauspäiväraha kulutettu

Lukematon viesti Kirjoittaja Annijuu » 28 Tammi 2020, 11:43

Tähän vielä tarkennoksena, että omilla Kelan sivuillani ei näkynyt kuin yksi, ikivanha, lyhyt sairauspäiväraha. Eli onko nuo ansionmenetyskorvausjaksot (joihin max.2,2kk keskeytyksiä tullut vuosittain) syöneet saman sairauden vuoksi 300 päivää kelan sairauspäivärahaoikeutta?

Kela | sairausetuudet

Re: Mistä saan tietää, onko sairauspäiväraha kulutettu

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | sairausetuudet » 28 Tammi 2020, 14:35

Hei, Annijuu!

Enimmäisaikaan lasketaan kaikki sairauspäivärahapäivät kahden edeltäneen vuoden ajalta sellaisen työkyvyttömyyden alkamisesta, johon sovelletaan 1+9 arkipäivän omavastuuaikaa. Suosittelen sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme, jolloin voimme tarkistella tilannettasi henkilökohtaisella tasolla.

Ystävällisin terveisin
Riina | Kela sairausetuudet
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi