Omavastuu sairaalakuluista

Mitä korvataan yksityislääkärin palkkioista tai hammashoidosta? Mitä korvauksia saan lääkkeistä? Mitä matkoja korvataan?

Valvoja: Kela | sairausetuudet

tii-ank-ke-ka-ri

Omavastuu sairaalakuluista

Lukematon viesti Kirjoittaja tii-ank-ke-ka-ri » 13 Elo 2019, 10:19

Kysyisin korvaako kela lääkärin määräämästä magneettikuvauksesta osan? Vai onko kokonaishinta (376e) se mikä tulee itse maksaa? Olen vielä tämän kuukauden palkkatuella ja sitten jään työttömäksi. Vaikuttaako palkkatuki korvauksen määrään?

Vieras

Re: Omavastuu sairaalakuluista

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 13 Elo 2019, 20:39

Kela ei korvaa julkisen terveydenhuollon kustannuksia, mutta julkisen puolen kustannuksiin voi saada toimeentulotukea. Oikeus perustoimeentulotukeen taas selviää vain hakemuksen tekemällä. Yksityisen puolen hoidon kustannuksiin voi hakea Kela-korvausta ja toimenpiteisiin on olemassa korvaustaulukot.

tii-ank-ke-ka-ri

Lukematon viesti Kirjoittaja tii-ank-ke-ka-ri » 14 Elo 2019, 06:57

Kiitos vastauksista

Kela | sairausetuudet

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | sairausetuudet » 14 Elo 2019, 13:44

tii-ank-ke-ka-ri kirjoitti:
13 Elo 2019, 10:19
Kysyisin korvaako kela lääkärin määräämästä magneettikuvauksesta osan? Vai onko kokonaishinta (376e) se mikä tulee itse maksaa? Olen vielä tämän kuukauden palkkatuella ja sitten jään työttömäksi. Vaikuttaako palkkatuki korvauksen määrään?
Hei, tii-ank-ke-ka-ri!

Yksityisen terveydenhuollon kustannuksista voi saada korvausta taksaluettelon mukaisesti. Magneettitutkimusten korvaaminen edellyttää, että tutkimuksen on määrännyt potilasta hoitava erikoislääkäri.

Julkisen terveydenhuollon menoihin voi tosiaan hakea perustoimeentulotukea.
www.kela.fi/toimeentulotuki-terveydenhuoltomenot

Ystävällisesti
Susanna | Kela sairausetuudet
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi