Vakiotaksin vaihtaminen

Mitä korvataan yksityislääkärin palkkioista tai hammashoidosta? Mitä korvauksia saan lääkkeistä? Mitä matkoja korvataan?

Valvoja: Kela | sairausetuudet

Vieras

Vakiotaksin vaihtaminen

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 28 Syys 2021, 12:12

Jos vakiotaksi vaihtuu näin loppuvuonna, mihin uuden vakiotaksin tiedot pitää ilmoittaa? Pitääkö uuden vakiotaksin yrityksen yhteystiedot ilmoittaa sinne Kelaan? Taksinvälityskeskus ei ole vaihtoa tehnyt, olen tehnyt sen itse, joten sinne varmaankin myös ilmoitus.

Kela | sairausetuudet

Re: Vakiotaksin vaihtaminen

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | sairausetuudet » 29 Syys 2021, 10:06

Hei!

Jos sinulla on voimassa oleva vakiotaksioikeus ja vakiotaksi vaihtuu, sinun tulee ilmoittaa muutoksesta oman alueesi tilausvälityskeskukseen. Kelan korvaamien taksimatkojen kuljettajan täytyy jatkossakin kuulua palveluntuottajiin, joiden kanssa Kela on tehnyt sopimuksen korvaamistaan taksimatkoista.

Ystävällisin terveisin
Riina | Kela sairausetuudet
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 29 Syys 2021, 12:59

Kela | sairausetuudet kirjoitti:
29 Syys 2021, 10:06
Hei!

Jos sinulla on voimassa oleva vakiotaksioikeus ja vakiotaksi vaihtuu, sinun tulee ilmoittaa muutoksesta oman alueesi tilausvälityskeskukseen. Kelan korvaamien taksimatkojen kuljettajan täytyy jatkossakin kuulua palveluntuottajiin, joiden kanssa Kela on tehnyt sopimuksen korvaamistaan taksimatkoista.

Ystävällisin terveisin
Riina | Kela sairausetuudet
Hän on sellainen palveluntuottaja, jonka kanssa Kela on tehnyt sopimuksen. En minä nyt sellaista taksia valitsisi joka ei ole tehnyt sopimusta. Taksikeskuksesta sanottiin kun kysyin, pitääkö uuden vakiotaksin tiedot ilmoittaa, ettei tarvitse, kun vakiotaksioikeus kerran on jo tiedossa.

Kela | sairausetuudet

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | sairausetuudet » 30 Syys 2021, 14:51

Hei!

Hienoa, että asia selvisi! :)

Syysterveisin
Satu | Kela sairausetuudet
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi