Kelakyytien välityskeskusten vastausaika
Valvoja: Kela | sairausetuudet
Kelakyytien välityskeskusten vastausaika
Nyt kun Kelakyytien välityskeskuksiin tuli muutoksia. Olisi mukava tietää mikä on Kelan ajatus siitä kauanko jonotusajat tulisi olla maksimissaan. Tänään olen esimerkiksi jonottanut 30 minuuttia Varsinais-Suomen Taksi Helsingin välityskeskukseen. Nyt ei onneksi ollut akuutista lääkäriin pääsemisestä kyse, vaan loppuviikon kyydistä. Silti tälläinen jonotusaika ei ole kohtuullinen.
Re: Kelakyytien välityskeskusten vastausaika
Jos haluat antaa palautetta tai sinulla on kysyttävää taksimatkastasi, ota yhteyttä siihen tilausvälityskeskukseen, josta tilaat matkasi.
Re: Kelakyytien välityskeskusten vastausaika
Kyllä, palautetta on annettu siihen välityskeskukseen mistä olen kyydin tilannut. Kertoivat että Kela seuraa näitä jonotusaikoja ja niihin on annettu aikarajat, mutta sitä he eivät kertoneet mitkä kriteerit Kela on antanut välityskeskuksille jonotusaikojen suhteen. Siksi haluan kuulla Kelalta mikä on heidän määrittelmät kohtuulliset jonotusajat?
Re: Kelakyytien välityskeskusten vastausaika
Wannabe Kela-Kyllikit pilaa kaikki langat ja jakavat ohessa disinformaatiota. Kehittäkää palstaa niin, että nämä saadaan pois.Vieras kirjoitti: ↑04 Tammi 2022, 13:17Jos haluat antaa palautetta tai sinulla on kysyttävää taksimatkastasi, ota yhteyttä siihen tilausvälityskeskukseen, josta tilaat matkasi.
Re: Kelakyytien välityskeskusten vastausaika
No anna palautetta kelalle ja niille jotka on tehnyt kela.fi nettisivut.
- Kela | sairausetuudet
- Viestit:12574
- Liittynyt: 21 Syys 2015, 09:39
Re: Kelakyytien välityskeskusten vastausaika
Hei, IiM!IiM kirjoitti: ↑04 Tammi 2022, 13:03Nyt kun Kelakyytien välityskeskuksiin tuli muutoksia. Olisi mukava tietää mikä on Kelan ajatus siitä kauanko jonotusajat tulisi olla maksimissaan. Tänään olen esimerkiksi jonottanut 30 minuuttia Varsinais-Suomen Taksi Helsingin välityskeskukseen. Nyt ei onneksi ollut akuutista lääkäriin pääsemisestä kyse, vaan loppuviikon kyydistä. Silti tälläinen jonotusaika ei ole kohtuullinen.
Tilauspuheluiden keskimääräinen jonotusaika ei saa ylittää 80 sekuntia, kuukauden tarkastelujaksolla. Kuukauden tarkastelujaksolla puhelinpalvelun palvelutason tulee olla vähintään 90%. Tilauspuhelussa ei saa olla aikakatkaisua. Jonotusaika tarkastellaan puhelinnumerokohtaisesti asiakkaiden ja terveydenhuollon puhelinlinjoista. Jos tilauspuhelun alussa on asiakkaille tarkoitettu tiedote, lasketaan tiedotteeseen kuluva aika mukaan keskimääräiseen jonotusaikaan.
Ystävällisin terveisin
Riina | Kela sairausetuudet
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/omakela
- kettunen62
- Viestit:2
- Liittynyt: 25 Tammi 2022, 10:44
Re: Kelakyytien välityskeskusten vastausaika
On kyllä hämmästyttävää, ettei tähän ole kehitetty mitään sähköistä järjestelmää. Jos tarvitsisin kyydin vaikka kahden viikon päähän, voisin tilata sen näppärästi sähköisesti jo ennakkoon sen sijaan että jonottelisin siellä puhelinlinjoilla kiireellisten kyydin tarvitsijoiden kanssa.
Re: Kelakyytien välityskeskusten vastausaika
31.12.2021 päättyneessä sopimuksessa ainakin Päijät-Hämeessä Taksi-Päijänteellä oli nettivaraussysteemi, tunnukset sinne sai, jos oli enemmän kyytejä tiedossa, esim syövän hoidon syto- ja sädehoitokäynnit. Tuo oli tosi kätevää, kun voi napsuttaa sinne vaikka parin viikon sädekäynnit kerralla.kettunen62 kirjoitti: ↑25 Tammi 2022, 12:02On kyllä hämmästyttävää, ettei tähän ole kehitetty mitään sähköistä järjestelmää. Jos tarvitsisin kyydin vaikka kahden viikon päähän, voisin tilata sen näppärästi sähköisesti jo ennakkoon sen sijaan että jonottelisin siellä puhelinlinjoilla kiireellisten kyydin tarvitsijoiden kanssa.
Ehkä noita nettivaraussysteemejä on tulossa pikkuhiljaa uusillekin taksitoimijoille?
- Kela | sairausetuudet
- Viestit:12574
- Liittynyt: 21 Syys 2015, 09:39
Re: Kelakyytien välityskeskusten vastausaika
Hei!
Tätä asiaa voi tiedustella alueellisesta taksien tilausnumerosta.
Palveluntuottajat vastaavat vastaavat kokonaispalvelusta, joka kattaa taksimatkojen tilauksen, yhdistelyn ja välityksen, kuljetuspalvelujen järjestämisen ja valvonnan sekä maksuliikenteen ja raportoinnin.
Jos on kysyttävää taksimatkasta tai haluaa antaa palautetta/kehitysideoita, niin tulee ottaa yhteyttä siihen tilausvälityskeskukseen, josta tilaa matkan.
www.kela.fi/nain-tilaat-taksin
Ystävällisin terveisin
Satu | Kela sairausetuudet
Tätä asiaa voi tiedustella alueellisesta taksien tilausnumerosta.
Palveluntuottajat vastaavat vastaavat kokonaispalvelusta, joka kattaa taksimatkojen tilauksen, yhdistelyn ja välityksen, kuljetuspalvelujen järjestämisen ja valvonnan sekä maksuliikenteen ja raportoinnin.
Jos on kysyttävää taksimatkasta tai haluaa antaa palautetta/kehitysideoita, niin tulee ottaa yhteyttä siihen tilausvälityskeskukseen, josta tilaa matkan.
www.kela.fi/nain-tilaat-taksin
Ystävällisin terveisin
Satu | Kela sairausetuudet
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/omakela
- Maikki49
- Viestit:2
- Liittynyt: 27 Tammi 2022, 13:46
Ambulanssikuljetuksen korvaus
Tiedustelisin miten ambulanssikuljetuksesta saa korvausta, jos saa? Sehän ei kerrytä 300 euron omavastuuta. Siihen kai pitää olla siraalasta täytetty lomake vai? Voiko sen saada jälkeen päin, kun sairaalassa ambulanssilla käynyt vanhus ei tällaisesta mitään tiennyt.