Reseptilääkkeen Kela-korvattavuus

Valvoja: Kela | sairausetuudet

Kirjoittaja Musta48 03 Heinä 2017, 11:33
Minulle nuori tuuraajalääkäri, sanoi ota Aspiriinia niin kauan kun Orisantinia saat. Niin Asasantin ja Orisantin ovat sekoitus asetosalisylia ja dipyridamolia. Tätä dipyridamolia myydään reseptillä Persantin nimellä. 100 kpl noin 12 €. Päätin kysyä omalta lääkäriltä voinko yhdistää Aspirinin ja Persantinin. Kysykääpä muutkin.......

Ps. Kyllä kelasopimuksen Orionin kanssa tehnyt Hila ja sen proviisorit saisivat hävetä. Myös Orionille sanktioita ihmisten kusettamisesta......Eipä ota kukaan vastuuta......
Kirjoittaja AVH 10 Heinä 2017, 16:00
Orisantin lääkettä ei vieläkään saa apteekista ja olemme jo heinäkuun puolessa välissä. Asasantin hinta 2x50 kpl on yli 40 euroa, eikä Kela-korvausta. Orisantin olisi muutaman euron yli kympin sama määrä. Milloin tämä asia selviää? Myös Asasantinin saannissa on ongelmia, koska apteekeissa sitä ei ole.
Kirjoittaja Kela | sairausetuudet 11 Heinä 2017, 13:54
Hei AVH!

Lääkkeiden saatavuudesta ei tule Kelaan ilmoituksia lääkkeen valmistajalta eikä Fimealta. Lääkevalmisteiden korvattavuutta lääkkeen valmistaja taas hakee Lääkkeiden hintalautakunnalta (Hila).

Kesäterveisin

Minna | Kela sairausetuudet
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi
Kirjoittaja Musta48 12 Heinä 2017, 21:20
Joo, eihän se Kelalle kuulu, mitä Hila sopii, ei Hilalle, eikä Fimealle mitä Orion pystyy valmistamaan. Hila sopii ja myöntää Kelakorvattavuuden. Kelalla taputetaan käsiä ja säästetään kun ei ole mitään korvattavaa. Kun Asasantinia ei tarvitse korvata ja Orisantinia taas ei ole saatavilla. Tuskin edes tämän vuoden puolella saadaan Apteekkiin. Nyt Asasantinkin alkaa loppua........kyllä tämä on kusetusta sairaiden kustannuksella. Kun kukaan ei välitä. Onhan Kelalla omakin tehtävä, kytätä ettei vain korvattavia lääkkeitä osteta liian aikaisin ennen kuin vanhat on popsitu.
Kirjoittaja Musta48 13 Heinä 2017, 12:48
Hilasta kertoivat rttä Asasantinille on haettu kela-korvattavuutta 29.06.2017. Asia kuulemma käsitellään "syksyn aikana". Siis voimme saada kela-korvattavaa Asasantinia tämän vuoden aikana ja päästä eroon Orionin sairaita pilkkavasta sopimuksesta. Tiedoksi myös KELA: lle
Kirjoittaja FarFara 17 Heinä 2017, 10:56
Tänään 17.7 turkulainen apteekkini kertoi, että Orisantinia on arvion mukaan tulossa viikolla 44 eli marraskuun alussa. Hila(vitkutin) hidastelee sen verran, että Asasantinia ei ehditä hyväksyä korvattavaksi ennen kuin satunnaisia eriä Orisantinia tulee saataville. Voi aikoja voi tapoja.
Kirjoittaja seijaS 17 Heinä 2017, 11:35
minulle sanottiin apteekissa että vasta syyskuussa on Orisantinia saatavissa. Samalla kun ent. lääkkeeni vaihdettiin niin sen resepti mitätöitiin, joten nyt olen ilman lääkemääräystä. Terveysasemalle ei saa yhteyttä, on kesäruuhka! Vähän pelottaa yhden aivoverenkiertokohtauksen olen kokenut!
Vastaa