Työterveyskäyntien matkakorvaukset

Mitä korvataan yksityislääkärin palkkioista tai hammashoidosta? Mitä korvauksia saan lääkkeistä? Mitä matkoja korvataan?

Valvoja: Kela | sairausetuudet

Ruuhkavuodet

Työterveyskäyntien matkakorvaukset

Lukematon viesti Kirjoittaja Ruuhkavuodet » 18 Syys 2019, 13:17

Olen joutunut käymään työterveyshuollossa monta kertaa (tt-lääkärikäynti, erikoislääkäri, magneettikuvat sekä nyt fysioterapian sarjakäynnit). Voinko hakea matkakorvauksia edellä mainituista käynneistä? Kyseessä ei ole työnantajan määräämä käynti vaan itse olen hakeutunut tutkimuksiin selkävaivojen vuoksi.

Kela | sairausetuudet

Re: Työterveyskäyntien matkakorvaukset

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | sairausetuudet » 20 Syys 2019, 10:36

Hei Ruuhkavuodet!

Matkakorvauksia voi hakea myös työterveyshuoltoon tehdyistä käynneistä vaikka olet itse hakeutunut hoitoon.

Matkakorvausta saa

- lähimmän mahdollisen hoitopaikan mukaan
- halvimman matkustustavan mukaan
- omavastuun ylittävistä kuluista.

Halvin matkustustapa on yleensä julkinen kulkuneuvo kuten linja-auto tai juna. Jos et ole voinut käyttää julkista liikennettä terveydentilasi tai puutteellisten liikenneolosuhteiden vuoksi, voit saada korvausta esimerkiksi oman auton tai taksin käytöstä. Linkistä voit lukea lisää eri kulkuneuvojen käytöstä ja matkakorvauksista.

Ystävällisin terveisin
Tiina | Kela sairausetuudet
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi

Ruuhkavuodet

Lukematon viesti Kirjoittaja Ruuhkavuodet » 20 Syys 2019, 23:24

Kiitos vastauksesta!

En ole pystynyt käyttämään julkista liikennettä puuttuvien yhteyksien vuoksi ja, koska olen asioinut työterveydessä työpäivän sisällä (eli kiire takaisin töihin). Työterveys on yksityinen.

Luin linkin ohjeen..Tarvitsenko siis käyntitodistuksia, koska olen käyttänyt omaa autoa ja olen käynyt yksityisellä? Matka on ollut n. 40km yhteen suuntaan ja 110km magneettikuvaukseen. Oma terveysasema on 10km päässä, mutta siellä ei ole työterveyshuoltoa.

Kela | sairausetuudet

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | sairausetuudet » 24 Syys 2019, 08:32

Hei Ruuhkavuodet!

Kun olet matkustanut yksityiseen terveydenhuoltoon omaa autoa käyttäen, tarvitset hakemuksesi liitteeksi terveydenhuollon antaman todistuksen (Todistus matkakorvausta varten, SV 67).

www.kela.fi/matkakorvaus-nain-haet

Ystävällisesti
Satu | Kela sairausetuudet
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi