Tapaturma / leikkaus yksityisellä / millä lomakkeella haen kelakorvauksen siitä?

Mitä korvataan yksityislääkärin palkkioista tai hammashoidosta? Mitä korvauksia saan lääkkeistä? Mitä matkoja korvataan?

Valvoja: Kela | sairausetuudet

lvuorela

Tapaturma / leikkaus yksityisellä / millä lomakkeella haen kelakorvauksen siitä?

Lukematon viesti Kirjoittaja lvuorela » 02 Marras 2019, 14:16

Hei, loukkasin jalkani viime keväänä lapsen istuttua jo ennestään 3 kertaa leikatun polven päälle. Kävin yksityisellä ortopedillä ja hän totesi magneetin perusteella siinä kierukan repeämän. Koska halusin saada asian nopeasti kuntoon, köävin teettämässä tähystyksen nyt 21.10. yksityisellä lääkäriasemalla. Nyt lääkäriasema ilmoitti, samalla kun lasku pitäisi maksaa, että Kela on kiristänyt korvausperusteita, joten he eivät voi antaa kela-korvausta ja minun pitää hakea sitä jälkikäteen. Olen nyt maksanut itse tuon koko laskun ja haluaisin nyt tietää, millä lomakkeella tuota korvausta voin hakea. En löytänyt tietoa kelan sivuilta eikä lääkärikeskus neuvonut asiassa sen enempää. t. neuvoton

Vieras

Re: Tapaturma / leikkaus yksityisellä / millä lomakkeella haen kelakorvauksen siitä?

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 02 Marras 2019, 15:11

Täytä SV127-lomake, voit tulostaa sen Kelan sivuilta. Sähköisesti sitä ei voi täyttää. Sen liitteeksi laitat hoitopaikasta saadut lomakkeet, joista käy ilmi minkälaista hoitoa olet saanut.

Kela | sairausetuudet

Re: Tapaturma / leikkaus yksityisellä / millä lomakkeella haen kelakorvauksen siitä?

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | sairausetuudet » 04 Marras 2019, 14:17

Hei Ivuorela!

Kuten vieras onkin maininnut, toimita hakemus SV127. Liitä mukaan hoitopaikan täyttämät lomakkeet lääkärin antamasta hoidosta tai lääkärin määräämästä tutkimuksesta ja hoidosta.

Ystävällisin terveisin
Riina | Kela sairausetuudet
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi