Tutkimus yksityisellä, matka kela- taksilla?

Mitä korvataan yksityislääkärin palkkioista tai hammashoidosta? Mitä korvauksia saan lääkkeistä? Mitä matkoja korvataan?

Valvoja: Kela | sairausetuudet

Triplamamma84

Tutkimus yksityisellä, matka kela- taksilla?

Lukematon viesti Kirjoittaja Triplamamma84 » 02 Marras 2019, 16:13

Moikka!
Mulla oli lääkärikäynti Tampereen Lääkäritalolla, neurologilla. Olin tilannut itse ajan ja Tampere oli lähin, josta löytyi neurologille aikoja. Neurologi teki lähetteen pään magneettikuvaan, joka tehdään ensiviikolla samassa sairaalassa.

Saanko käyttää kela- taksia matkaan, koska julkiset ei kulje sinne sopivaan aikaan ja omalla autolla ei voi mennä kun on mahdollista, että minulle annetaan kuvausta varten rauhoittavaa?

Kela | sairausetuudet

Re: Tutkimus yksityisellä, matka kela- taksilla?

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | sairausetuudet » 04 Marras 2019, 14:24

Hei Triplamamma84!

Voit tilata Kela-taksin puutteellisten liikenneolosuhteiden vuoksi, sinun pitää kertoa se tilauspuhelun yhteydessä. Kun matkustat yksityiseen terveydenhuoltoon, tarvitset aina terveydenhuollon antaman todistuksen (Todistus matkakorvausta varten, SV 67).

Erikoissairaanhoitoon tehty matka korvataan enintään niiden kustannusten mukaan, jotka aiheutuisivat matkasta lähimpään yliopistosairaalaan. Matka yksityisen terveydenhuollon hoitopaikkaan korvataan samoin kuin julkiseen terveydenhuoltoon tehty matka silloin, kun siellä annettu hoito tai tutkimus oikeuttaa Kela-korvaukseen.

Ystävällisin terveisin
Riina | Kela sairausetuudet
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi