Korvaukset

Mitä korvataan yksityislääkärin palkkioista tai hammashoidosta? Mitä korvauksia saan lääkkeistä? Mitä matkoja korvataan?

Valvoja: Kela | sairausetuudet

entieda27

Korvaukset

Lukematon viesti Kirjoittaja entieda27 » 08 Huhti 2020, 11:44

Hei,
Mulla on ollut raskausaikana ylimääräisiä ultrakäyntejä ja synnytyksen jälkeen olin melkein viikon osastolla. Ne tulivat aika kalliiksi niin onko niihin mahdollista saada korvauksia?

Vieras

Re: Korvaukset

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 08 Huhti 2020, 12:20

entieda27 kirjoitti:
08 Huhti 2020, 11:44
Hei,
Mulla on ollut raskausaikana ylimääräisiä ultrakäyntejä ja synnytyksen jälkeen olin melkein viikon osastolla. Ne tulivat aika kalliiksi niin onko niihin mahdollista saada korvauksia?
Kela ei korvaa julkisen sektorin sairaanhoidon kuluja. Vain yksityisen sairaanhoidon menoihin saa Kela-korvauksen. Jos olet toimeentulotukiasiakas, voit saada toimeentulotuen menoiksi myös julkisen puolen sairaanhoitokulut.

Kela | sairausetuudet

Re: Korvaukset

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | sairausetuudet » 08 Huhti 2020, 13:34

entieda27 kirjoitti:
08 Huhti 2020, 11:44
Hei,
Hei, entieda27!

Osasta yksityisen terveydenhuollon kustannuksista maksetaan korvausta taksaluettelon mukaisesti: www.kela.fi/sairaanhoito.

Perustoimeentulotuki on viimesijainen taloudellinen tukimuoto ja siinä huomioidaan menona mm. julkisen terveydenhuollon kustannukset: www.kela.fi/toimeentulotuki-terveydenhuoltomenot.

Ystävällisesti
Susanna | Kela sairausetuudet
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi