Sädehoitoihin omalla autolla

Mitä korvataan yksityislääkärin palkkioista tai hammashoidosta? Mitä korvauksia saan lääkkeistä? Mitä matkoja korvataan?

Valvoja: Kela | sairausetuudet

mittarimato

Sädehoitoihin omalla autolla

Lukematon viesti Kirjoittaja mittarimato » 30 Touko 2020, 10:46

Hei

Olen syöpähoidoissa ja kulkenut sytostaattihoidot alkuun omalla autolla, niihin minulla oli SV67 lomake lääkäriltä taksia varten.

Nyt minulla alkaa sädehoidot ja niihin ei välttämättä kirjoiteta SV67 taksilomaketta. Kuljen joka tapauksessa omalla autolla, MUTTA minulla on matkaa sairaalaan edestakaisin yli 100km pitääkö minun pyytää SV67 lomake sen takia lääkäriltä että saan teiltä matkakorvaukset??

Mitä käsken lääkärin siihen kirjoittamaan?

Vieras

Re: Sädehoitoihin omalla autolla

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 30 Touko 2020, 15:35

Siinä SV 67 lomakkeessa on mahdollisuus kirjoittaa matka myös omalle autolle, vaikka ei taksia lääkäri pitäisikään välttämättömänä. Jos kuljet omalla autolla, ei ole Kelalle väliä onko se kirjoitettu taksille vai omalle autolle.

Kela | sairausetuudet

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | sairausetuudet » 01 Kesä 2020, 08:47

Hei mittarimato!

Jos matkustat omalla autolla terveydentilasi vuoksi ja matka yhteen suuntaan on yli 100 kilometriä, tarvitset terveydenhuollon todistuksen siitä, että sinulla on oikeus oman auton käyttöön (Todistus matkakorvausta varten, SV 67).

Voit kertoa lääkärille, että kuljet omalla autolla ja tarvitset lomakkeen matkakorvauksia varten, hän varmasti osaa täyttää siihen tarvittavat tiedot. Voit keskustella lääkärin kanssa, jos hän voisi kirjoittaa todistuksen voimaan pidemmälle aikaa kerralla (esimerkiksi koko hoitajakson ajalle), ettei sinun tarvitse pyytää todistusta joka käynniltä erikseen.

Ystävällisin terveisin
Tiina | Kela sairausetuudet
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi

mittarimato

Lukematon viesti Kirjoittaja mittarimato » 01 Kesä 2020, 10:56

Nyt kun tän lomakkeen pyydän ja jos menen myöhemmin syksyllä vaikka kontrolliin, pitääkö mun taas pyytää SV67 ?

Eikö Kela kumminkin näe, että olen jo SV67 kertaalleen tai kahteen kertaan toimittanut, eikä siinä välissä sairaala ole muuttanut yhtään sen lähemmäs tai itsekään muuttanut minnekkään vaan sama matka edelleen.

Että ei kai sitä koko loppuelämän tarvi aina pyytää kun kontrolleissa käyn lääärillä, johan ne tuskastuu.

Kela | sairausetuudet

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | sairausetuudet » 02 Kesä 2020, 08:31

Hei, mittarimato!

Terveydenhuolto voi kirjoittaa todistuksen joka käynnistä erikseen, määräajaksi tai toistaiseksi voimassa olevana.
www.kela.fi/yhteistyokumppanit-laakarit ... sta-varten

Ystävällisesti
Susanna | Kela sairausetuudet
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi