Turvakielto ja kuntoutuminen

Mitä vaihtoehtoja Kela tarjoaa työhön paluuseen ja opiskeluun? Missä tilanteissa voin saada kuntoutusrahaa?

Valvoja: Kela | sairausetuudet

BMT

Turvakielto ja kuntoutuminen

Lukematon viesti Kirjoittaja BMT » 18 Huhti 2021, 16:01

Mistä saa turvakielto asiakas apua tämän mielipuolisen sairasajan. Ilmeiseen kelajohteiseen kansanosan murhaan?

Nyt on mennyt yli 5kk minulla ei ole oikeutta mihinkään muuhun kuin toimeentulotukeen. Luvataan ja luvataan eläkkeet, kuntoutustuet jne

Minä voisin aloittaa ammatillisen kuntoutuksen jos olisi auto jonka saan hankittua kun tietäisin mitä tukea minun olisi kuulunut saada tämä 5kk kukaan kelassa ei opasta. Minulle on luvattu että opastusta tulee ja jos rasti väärässä tulee puhelu ja neuvotaan. Ei tule.. asioita seisotetaan ja vaaditaan ihmistä itseään tietämään mitä etuutta haettava itse vaikkei ole ikinä ennen tilanteessa ollut.

Kohta 6kk on mielipuolinen, epäinhimillimen aika odottaa päätöksiä mihin tukeen on oikeutettu. Ja romuttaa sairaan ihmisen entistä huonompaan kuntoon.

Voisitteko keskittyä ihmisten auttamiseen, maahan polkemisen sijaan

Vieras

Re: Turvakielto ja kuntoutuminen

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 18 Huhti 2021, 18:07

No olethan hakenut ne etuudet?Ei ne automaattisesti ihmiselle tule.

Kela | sairausetuudet

Re: Turvakielto ja kuntoutuminen

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | sairausetuudet » 20 Huhti 2021, 09:46

Hei, BMT!

Tilanteesi kuulostaa hankalalta. Suosittelenkin että olet yhteydessä puhelinasiakaspalveluumme, jolloin voitaisiin tarkistella tilannettasi henkilökohtaisesti.

Ystävällisin terveisin
Riina | Kela sairausetuudet
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi