tuetut lomat

Mitä vaihtoehtoja Kela tarjoaa työhön paluuseen ja opiskeluun? Missä tilanteissa voin saada kuntoutusrahaa?

Valvoja: Kela | sairausetuudet

susan78

tuetut lomat

Lukematon viesti Kirjoittaja susan78 » 05 Maalis 2020, 10:05

olen eläkkeellä. ni mites nämä tuetut lomat. olen siis 41v .

Kela | sairausetuudet

Re: tuetut lomat

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | sairausetuudet » 05 Maalis 2020, 11:38

Hei susan78!

Sinun kannattaa keskustella lääkärin kanssa siitä, olisiko jokin kuntoutus sinun tilanteessasi ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista. Tarvitset kuntoutuksen hakemista varten B-lääkärinlausunnon, jossa lääkäri toteaa sairauden tai vamman aiheuttaman kuntoutustarpeen. Lausunnosta tulee käydä ilmi sinulle suositeltu kuntoutus ja sen tavoitteet.

Lääkärinlausunnon lisäksi tarvitaan hakemus. Hakemuslomake ja tarvittavat liitteet riippuvat siitä, millaista kuntoutusta olet hakemassa. Ymmärsin kysymyksesi niin, että olisit kiinnostunut kuntoutuskursseista. Lisätietoa Kelan järjestämistä kuntoutuskursseista löytyy täältä: www.kela.fi/kuntoutus-ja-sopeutumisvalmennuskurssit. Voit myös etsiä sinulle sopivia kursseja kuntoutuskurssihausta.

Ystävällisin terveisin
Hilja | Kela sairausetuudet
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi

140668

Lukematon viesti Kirjoittaja 140668 » 26 Heinä 2021, 20:18

Olen 53 vuotiaan työkyvyttömyyseläkkellä oleva nainen. Olen kiinnostunut tuetuista lomista. vuonna 2022. Minulla on myös skitsoaffiktiivinen häiriö masennusoireinen muoto.

Kela | sairausetuudet

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | sairausetuudet » 27 Heinä 2021, 08:45

Hei, 140668!

Kela järjestää kuntoutus- ja sopeutumisvalmennuskursseja lapsille, nuorille ja aikuisille sekä heidän perheilleen ja läheisilleen.

Tuettuja lomia järjestää erilaiset järjestöt ja liitot joiden kautta näitä voi hakea.

Ystävällisin terveisin
Riina | Kela sairausetuudet
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi