Palkkatulot nuotin aikana

Mitä vaihtoehtoja Kela tarjoaa työhön paluuseen ja opiskeluun? Missä tilanteissa voin saada kuntoutusrahaa?

Valvoja: Kela | sairausetuudet

Nuotti7

Palkkatulot nuotin aikana

Lukematon viesti Kirjoittaja Nuotti7 » 26 Loka 2021, 17:52

Hei. Minulle tarjottiin töitä missä olisi tunnit noin 30h/vko. Palkka olisi noin 1300 e kuukaudessa. Minulle myönnettiin 5 kk lisää nuottia, tätä ennen olin myös 5 kk. Silloin ei ollut ollenkaan palkkatuloja. Otetaanko tätä aikaa lainkaan huomioon tuloja tarkastellessa? Vai lasketaanko tuloraja kuukausittain? Kiitos.

Vieras

Re: Palkkatulot nuotin aikana

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 26 Loka 2021, 20:26

Työskentely voi vaikuttaa kuntoutusrahan myöntämisedellytyksiin ja asia tutkitaan ilmoituksesi perusteella.

Kela | sairausetuudet

Re: Palkkatulot nuotin aikana

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | sairausetuudet » 27 Loka 2021, 10:07

Nuotti7 kirjoitti:
26 Loka 2021, 17:52
Hei. Minulle tarjottiin töitä missä olisi tunnit noin 30h/vko. Palkka olisi noin 1300 e kuukaudessa. Minulle myönnettiin 5 kk lisää nuottia, tätä ennen olin myös 5 kk. Silloin ei ollut ollenkaan palkkatuloja. Otetaanko tätä aikaa lainkaan huomioon tuloja tarkastellessa? Vai lasketaanko tuloraja kuukausittain? Kiitos.
Hei, Nuotti7!

Varsinainen tuloraja (727 €/kk v. 2021), koskee vain ammatillisena kuntoutuksena myönnetyn koulutuksen ajalta maksettavaa kuntoutusrahaa.

Ohjaisin sinua olemaan yhteydessä Kelaan esimerkiksi viestillä OmaKelan kautta. Kirjaa viestiin työskentelyäsi koskeva aika, työpäivän kesto ja arvio työtulosta. Työskentely voi vaikuttaa kuntoutusrahan myöntämisedellytyksiin ja asia tutkitaan ilmoituksesi perusteella.

Ystävällisin terveisin
Riina | Kela sairausetuudet
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi