Terapian keskeytys ja uuden terapeutin etsiminen

Mitä vaihtoehtoja Kela tarjoaa työhön paluuseen ja opiskeluun? Missä tilanteissa voin saada kuntoutusrahaa?

Valvoja: Kela | sairausetuudet

Huolestunut26

Terapian keskeytys ja uuden terapeutin etsiminen

Lukematon viesti Kirjoittaja Huolestunut26 » 06 Kesä 2019, 21:08

Hei,

olen saanut 2. vuoden jatkoa Kelan kuntoutuspsykoterapialle. Päätimme viime kesänä lopettaa yhteistyön terapeuttini kanssa hieman sen jälkeen, kun 2. vuosi alkoi. Taustalla oli aikatauluun liittyvät syyt ja etten ollut tyytyväinen saavutettuhin tuloksiin ja terapiaan. Ilmoitin tästä Kelalle. Minulla on ollut vuoden aikana useita elämänmuutoksia, enkä heti saanut aikaiseksi etsiä uutta terapeuttia enkä nyt ole löytänyt sopivaa. Kuinka kauan on aikaa etsiä uusi terapeutti keskeytyksestä? Tehdäänkö tässä mitään joustoja? Minulla on kulunut kohta vuosi keskeytyksestä. Kiitos avusta!

Kela | sairausetuudet

Re: Terapian keskeytys ja uuden terapeutin etsiminen

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | sairausetuudet » 07 Kesä 2019, 10:25

Hei, Huolestunut26!

Pääsääntöisesti jatkoterapiajaksoa tulee hakea vuoden sisällä edellisen päättymisestä. Toimita jatkoon lääkärinlausunto, terapiapalaute ja hakemus. Jatkoon tarvitaan psykiatrin B-lausunto, jos terapiakäynnit ovat jääneet vähäisiksi, terapia on toteutunut epäsäännöllisesti tai keskeytynyt tai terapiassa ei ole edistytty tavoitteiden mukaisesti.

Tarvittaessa voit antaa tarkemman selvityksen tilanteestasi esim. asiointipalvelun kautta tai soittamalla kuntoutuksen palvelunumeroon.

Ystävällisesti
Susanna | Kela sairausetuudet
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi