Alle 16v. vammaistuki - pystynkö seuraamaan käsittelyä?

Mitä vaihtoehtoja Kela tarjoaa työhön paluuseen ja opiskeluun? Missä tilanteissa voin saada kuntoutusrahaa?

Valvoja: Kela | sairausetuudet

KysyMyy

Alle 16v. vammaistuki - pystynkö seuraamaan käsittelyä?

Lukematon viesti Kirjoittaja KysyMyy » 10 Kesä 2019, 15:07

Hei! Olen hakenut lapselleni Alle 16v. vammaistukea. Hakemukseen kuuluu liittää lääkärinlausunto, jonka toimittamisessa tulikin odottamattomia mutkia, ja minulle soitettiin ettei paperia ollut vielä toimitettu. Sain lopulta lausunnon lääkäriltä ja toimitin sen viime viikolla yhteispalvelupisteelle pisteen info-henkilölle, joka sanoi pistävänsä päperin eteenpäin ja lausunnon pitäisi nyt jatkaa matkaa käsittelijälle.

Halusin kuitenkin tarkistaa, että paperi menee onnistuneesti perille, kun kerran tässä tuli hikkaa paperin toimituksessa. Koska hakemus on kelassa lapsen nimellä, onko minulla mitään mahdollisuutta tarkastaa netistä onko paperi tullut perille, vai pitäisikö soittaa toimipisteeseen että saan asian tarkastettua? Kiitos kovasti ja aurinkoista kesää!

Kela | sairausetuudet

Re: Alle 16v. vammaistuki - pystynkö seuraamaan käsittelyä?

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | sairausetuudet » 11 Kesä 2019, 10:46

Hei, KysyMyy!

Toistaiseksi huoltaja ei voi seurata alaikäisen etuusasioita oman asiointipalvelunsa kautta. Voit olla yhteydessä puhelinpalveluumme tai asioida Kelan palvelupisteellä.

Mukavaa kesää teille! :)

Ystävällisesti
Susanna | Kela sairausetuudet
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi