Työnteko NUOTTI-valmennuksen aikana

Mitä vaihtoehtoja Kela tarjoaa työhön paluuseen ja opiskeluun? Missä tilanteissa voin saada kuntoutusrahaa?

Valvoja: Kela | sairausetuudet

Aom99

Työnteko NUOTTI-valmennuksen aikana

Lukematon viesti Kirjoittaja Aom99 » 15 Syys 2020, 16:57

Hei, Olen tällä hetkellä NUOTTI-valmennuksessa josta saan kuntoutusrahaa. Minua kiinnostaisi mahdollisesti tehdä osa-aikaistatyötä kuntoutuksen ohella. Miten työnteko vaikuttaa tukiin? Työ olisi vakituista ja 5-18 tuntia viikossa ja palkka noin 10,70€ tunti.

Vieras

Re: Työnteko NUOTTI-valmennuksen aikana

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 15 Syys 2020, 17:19

NUOTTI-valmennus ei ole tarkoitettu nuorelle, joka on työelämässä ja pystyy turvaamaan toimeentulonsa työtä tekemällä.

Kela | sairausetuudet

Re: Työnteko NUOTTI-valmennuksen aikana

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | sairausetuudet » 17 Syys 2020, 10:25

Aom99 kirjoitti:
15 Syys 2020, 16:57
Hei, Olen tällä hetkellä NUOTTI-valmennuksessa josta saan kuntoutusrahaa. Minua kiinnostaisi mahdollisesti tehdä osa-aikaistatyötä kuntoutuksen ohella. Miten työnteko vaikuttaa tukiin? Työ olisi vakituista ja 5-18 tuntia viikossa ja palkka noin 10,70€ tunti.
Hei, Aom99!

Työskentely voi vaikuttaa kuntoutusrahan myöntämisedellytyksiin ja asiasta tulee ilmoittaa Kelaan. Tarvitsemme tiedot työskentelyä koskevasta ajasta, työpäivän kestosta ja työtulojen arviosta. Työtulojen vaikutus tutkitaan, ja jos tuloilla on vaikutusta kuntoutusrahan maksamiseen, saat uuden päätöksen kuntoutusrahasta.

Voit ilmoittaa mahdollisesta työskentelystä esimerkiksi soittamalla kuntoutuksen palvelunumeroomme tai viestillä asiointipalvelun kautta. Vaikutus tutkitaan ilmoituksesi perusteella. :)

Ystävällisesti
Susanna | Kela sairausetuudet
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi