kuntoutustuen ja tuyökyvyttömyyseläkkeen määrä

Milloin voin jäädä eläkkeelle? Miten haen eläkettä?

Valvoja: Kela | eläke-etuudet

Paapero

kuntoutustuen ja tuyökyvyttömyyseläkkeen määrä

Lukematon viesti Kirjoittaja Paapero » 24 Maalis 2020, 14:28

olen saanut viimeisimmät vuodet kuntoutustukea ja ellääkken saajan hoitotukea, nyt minulta kysyttin haluanko jatkaa vielä määräaikaisella kuntoutustuella vaikka olisi oikeus työkyvyttömyyseläkkeelle toistaiseksi. muuttuuko tuossa eläkkeen määrä vai vain nimellisesti eläke sekä se että ei tarvitseisi enää hakea aina kuntoustuen jatkoa, ja miettiä mikähän päätös olisi?

Paapero

Re: kuntoutustuen ja tuyökyvyttömyyseläkkeen määrä

Lukematon viesti Kirjoittaja Paapero » 24 Maalis 2020, 14:34

niin ja vielä se, että tarvitseekö minun toimittaa mitään uutta verokorttia? jos kuntoutustki muutetaan pysyväksi työkyvyttömyyselkääkkeesi? tiedot ovat menneet aina automaattisesti kelaan kun olen olut useamman vuoden kuntoutustuella

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 24 Maalis 2020, 14:35

Kuka sulle on tollasta sanonut.Kun kuntoutustuki on määräaikainen työkyvyttömyyseläke.

Kela | eläke-etuudet

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | eläke-etuudet » 25 Maalis 2020, 09:50

Paapero kirjoitti:
24 Maalis 2020, 14:28
olen saanut viimeisimmät vuodet kuntoutustukea ja ellääkken saajan hoitotukea, nyt minulta kysyttin haluanko jatkaa vielä määräaikaisella kuntoutustuella vaikka olisi oikeus työkyvyttömyyseläkkeelle toistaiseksi. muuttuuko tuossa eläkkeen määrä vai vain nimellisesti eläke sekä se että ei tarvitseisi enää hakea aina kuntoustuen jatkoa, ja miettiä mikähän päätös olisi?
Hei, Paapero!

Määräajaksi myönnetty työkyvyttömyyseläke on nimeltään kuntoutustuki. Eli eläkkeen määrä on sama. Yleensä Kela ja työeläkeyhtiö saavat verotustiedot automaattisesti, kun kyseessä on eläkkeen jatkopäätös. Halutessasi voit tarkistaa asian verottajalta. www.kela.fi/kansanelake-verotus

Ystävällisesti
Susanna | Kela eläke-etuudet
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi

pieiishhe

Lukematon viesti Kirjoittaja pieiishhe » 26 Maalis 2020, 23:49

Miten ihmeessä lentokentillä ei voida tehdä karanteeniputkea?

Jos tulee ulkomailta niin mennään majoituksiin muutamaksi viikoksi ja siitä eteenpäin...

Nyt ovat ministerit jättäneet nukkumatta jo liikaa!!!

Kela | eläke-etuudet

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | eläke-etuudet » 27 Maalis 2020, 09:46

Hei, pieiishhe!

Huomaan, että olet laittanut saman kommentin useaan viestiketjuun. Kiitos kommentistasi, mutta palstalla vastaamme Kelan etuuksiin liittyviin kysymyksiin. Myös keskustele tähän liittyen on suotavaa ja sallittua.

Mukavaa viikonloppua!

Ystävällisesti
Susanna | Kela eläke-etuudet
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi