Jos vakuutusyhtiön muutoksenhakulautakunta antaa hylyn työkyvyttömyyselöäkkeestä

Milloin voin jäädä eläkkeelle? Miten haen eläkettä?

Valvoja: Kela | eläke-etuudet

kiipeli1

Jos vakuutusyhtiön muutoksenhakulautakunta antaa hylyn työkyvyttömyyselöäkkeestä

Lukematon viesti Kirjoittaja kiipeli1 » 26 Kesä 2020, 13:45

Niin kannattaako minun hakea kelalta työkyvyttömyyseläkettä?Sain lopputilin töistä n.2 vuotta sitten kun en pystynyt sairauksien takia tehdä työtä ja olen siitä lähtien ollut työtön.

Kela | eläke-etuudet

Re: Jos vakuutusyhtiön muutoksenhakulautakunta antaa hylyn työkyvyttömyyselöäkkeestä

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | eläke-etuudet » 26 Kesä 2020, 15:46

Hei kiipeli1!

Sinun kannattaa keskustella ensin asiasta hoitavan lääkärisi kanssa.

Jos lääkäri edelleen työkyvyttömyyseläkettä suosittelee niin voit hakea työkyvyttömyyden perusteella yhtä aikaa sekä kansaneläkettä että työeläkettä, jos työeläkkeesi on jäämässä pieneksi. Silloin Kela ja työeläkelaitoksesi neuvottelevat keskenään ennen eläkepäätöksen antamista.

www.kela.fi/tyokyvyttomyyselake-ja-kuntoutustuki

Voit halutessasi ottaa myös yhteyttä henkilökohtaisesti asiakaspalveluumme, jolloin tilannettasi voidaan katsoa tarkemmin.

www.kela.fi/soita-kelaan

Ystävällisin terveisin
Satu | Kela eläke-etuudet
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi

kiipeli1

Re: Jos vakuutusyhtiön muutoksenhakulautakunta antaa hylyn työkyvyttömyyselöäkkeestä

Lukematon viesti Kirjoittaja kiipeli1 » 26 Kesä 2020, 18:41

Entäpä kun minä olen vasta 43v....vaikuuttaako se tuohon teidän antamaan vastaukseen.(en tajunnut sitä kirjoittaa ailaisemmin)

Kela | eläke-etuudet

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | eläke-etuudet » 29 Kesä 2020, 08:24

Hei kiipeli1!

Kelan maksamaan kuntoutustukeen/työkyvyttömyyseläkeeseen voi myöntöedellytysten täyttyessä olla oikeus 16–64-vuotiaalla.

Ystävällisin terveisin
Tiina | Kela eläke-etuudet
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi