Hei!
Vanhempani kuolivat kun olin 16- ja 17-vuotias, joten olen nostanut lapsen eläkettä luokioaikani. Eläke loppui siihen kun jäin välivuodelle. Ymmärtääkseni lapseneläkettä voi nostaa 21-vuotiaaksi saakka jos opiskelee päätoimisesti, joten mietin että voinko hakea eläkettä uudelleen nyt kun aloitan ammattikorkean? Olen tällä hetkellä 20-vuotias, syntymäpäivääni on noin puoli vuotta.
Lapsen eläke
Valvoja: Kela | eläke-etuudet
- Kela | eläke-etuudet
Re: Lapsen eläke
Hei Orpolapsi!
Puhutaan lapseneläkkeestä jota maksetaan alle 18-vuotiaalle lapselle ja sitten niin sanotusta koululaiseläkkeestä. Koululaiseläkettä voidaan maksaa tietyin edellytyksin 18–20 vuotiaalle päätoimisesti opiskelevalle lapselle sinne saakka kunnes nuori täyttää 21 vuotta.
Koululaiseläkettä haetaan erillisellä hakemuksella: Lapseneläke 18–20-vuotiaalle opiskelijalle (E 292).
Ystävällisin terveisin
Satu | Kela eläke-etuudet
Puhutaan lapseneläkkeestä jota maksetaan alle 18-vuotiaalle lapselle ja sitten niin sanotusta koululaiseläkkeestä. Koululaiseläkettä voidaan maksaa tietyin edellytyksin 18–20 vuotiaalle päätoimisesti opiskelevalle lapselle sinne saakka kunnes nuori täyttää 21 vuotta.
Koululaiseläkettä haetaan erillisellä hakemuksella: Lapseneläke 18–20-vuotiaalle opiskelijalle (E 292).
Ystävällisin terveisin
Satu | Kela eläke-etuudet
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi