Asunnon koko ja vuokra

Voinko saada asumistukea?

Valvoja: Kela | eläke-etuudet

nana13

Re: Asunnon koko ja vuokra

Lukematon viesti Kirjoittaja nana13 » 10 Marras 2019, 16:47

Kylla minä nuo löysin mutta tuo vuokra vain 2kk.

**Asuntoyhtymän uuden asukkaan etu; Huoneiston vuokra ensimmäiset 2kk 395e/kk, jonka jälkeen vuokra 659e/kk. Etu voimassa toistaiseksi voimassa olevissa vuokrasopimuksissa, joissa ensimmäinen irtisanominen mahdollista 11kk sopimuksen alkamisesta. Asunto on myös mahdollista vuokrata toistaiseksi voimassaolevana 1kk irtisanomisajalla hintaan 659e/kk**

nana13

Lukematon viesti Kirjoittaja nana13 » 10 Marras 2019, 16:50

Kyllä nuo löysi mutta tuo vuokra vain 2kk.

**Asuntoyhtymän uuden asukkaan etu; Huoneiston vuokra ensimmäiset 2kk 395e/kk, jonka jälkeen vuokra 659e/kk. Etu voimassa toistaiseksi voimassa olevissa vuokrasopimuksissa, joissa ensimmäinen irtisanominen mahdollista 11kk sopimuksen alkamisesta. Asunto on myös mahdollista vuokrata toistaiseksi voimassaolevana 1kk irtisanomisajalla hintaan 659e/kk**

Kela | eläke-etuudet

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | eläke-etuudet » 11 Marras 2019, 14:53

palakela13 kirjoitti:
09 Marras 2019, 13:53
Olen Tampereen seudulla muuttamassa pienempään asuntoon minkä kokoinen asunto/vuokra olisi eläkeläisen asumistuen näkökulmasta järkevin? Tarjolla kun on 30neliön yksiöitä 750€/kk ja 49neliön kaksioita 650€/kk. Pitääkö minun tuijottaa valinnassani neliöihin vai kk vuokran suuruuteen?
Hei, palakela13!

Tällä hetkellä eläkkeensaajan asumistuen määrään vaikuttavat asumiskustannukset suhteessa tuloihin ja omaisuuteen. Asunnon koolla ei ole vaikutusta. Huomioitavat enimmäisasumismenot määräytyvät kuntaryhmittäin: www.kela.fi/elakkeensaajan-asumistuki-e ... sumismenot.

Voit arvioida asumistuen määrää laskurin avulla.

Ystävällisesti
Susanna | Kela eläke-etuudet
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi