Eläkkeensaajan hoitotuki

Voinko saada hoitotukea? Miten saan eläkeläisalennusta? Voinko saada lapsikorotusta?

Valvoja: Kela | eläke-etuudet

Elovena_49

Eläkkeensaajan hoitotuki

Lukematon viesti Kirjoittaja Elovena_49 » 19 Huhti 2021, 15:25

Hei!
Saan eläkkeensaajan hoitotukea, koska minulla on vasemman puolen hemipareesi. Minulla alkoi helmikuussa hemodialyysihoidot sairaalassa. Onko minun mahdollista saada hemodialyysihoitojen perusteella korotettua hoitotukea? Nyt saan perushoitotukea.

Vieras

Re: Eläkkeensaajan hoitotuki

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 19 Huhti 2021, 15:33

Sitä voi saada henkilö, joka tarvitsee

- joka päivä aikaa vievää apua useissa henkilökohtaisissa toiminnoissaan, kuten syömisessä, pukeutumisessa, peseytymisessä tai sosiaalisessa vuorovaikutuksessa tai

- paljon säännöllistä ohjausta ja valvontaa, kuten muistuttelua, patistelua ja silmälläpitoa.

Korotetun hoitotuen voi saada myös silloin, jos asiakkaalla on vamman tai sairauden perusteella oikeus perushoitotukeen sekä jatkuvia ja ylimääräisiä erityiskustannuksia vähintään korotetun hoitotuen verran joka kuukausi.

https://www.kela.fi/elaketta-saavan-hoitotuki-maara

Täällä ei tehdä ennakkopäätöksiä.Hakemuksen jättämällä asia selviää.

Kela | eläke-etuudet

Re: Eläkkeensaajan hoitotuki

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | eläke-etuudet » 20 Huhti 2021, 14:19

Elovena_49 kirjoitti:
19 Huhti 2021, 15:25
Hei!
Saan eläkkeensaajan hoitotukea, koska minulla on vasemman puolen hemipareesi. Minulla alkoi helmikuussa hemodialyysihoidot sairaalassa. Onko minun mahdollista saada hemodialyysihoitojen perusteella korotettua hoitotukea? Nyt saan perushoitotukea.
Hei, Elovena_49!

Palstalle emme valitettavasti tee ennakkopäätöksiä. Suosittelen keskustelemaan lääkärisi kanssa hoitotuen tarkistamisesta. Hoitotuen tarkistamista varten tulee toimittaa eläkettä saavan hoitotuki hakemus EV256, lisäksi mahdollisimman tuore lääkärinlausunto C (korkeintaan 6 kk vanha), jolloin tutkitaan oikeus korotettuun eläkettä saavan hoitotukeen.

Ystävällisin terveisin
Riina | Kela eläke-etuudet
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi