Kuntoutus

Voinko saada hoitotukea? Miten saan eläkeläisalennusta? Voinko saada lapsikorotusta?

Valvoja: Kela | eläke-etuudet

Alfhilda

Kuntoutus

Lukematon viesti Kirjoittaja Alfhilda » 19 Tammi 2019, 11:24

Hei.
Olen eläkkeellä mutta käyn satunnaisia päiviä vielä töissä.
Minulla on sellainen sopimus että voin käyttää työterveyshuollon palveluja työsopimuksen aikana.
Olisin kiinnostunut hakemaan kelan kuntoutukseen.
Kysymys siis että työterveyslääkärin kautta voisinko kysyä todistusta kuntoutukseen..?

Kela | eläke-etuudet

Re: Kuntoutus

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | eläke-etuudet » 21 Tammi 2019, 10:07

Hei Alfhilda!

Työterveyslääkärin kirjoittamalla lausunnolla voi hakea Kelan kuntoutusta. Harkinnanvarainen kuntoutus perustuu asiakkaan hoidosta vastaavan tahon laatimaan lääkärinlausuntoon, tässä tapauksessa työterveyshuollon lääkärin. Toimita hakemus KU132 ja liitteeksi lääkärin B-lausunto.

Ystävällisin terveisin
Riina | Kela eläke-etuudet
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi

Jonz90

Lukematon viesti Kirjoittaja Jonz90 » 04 Huhti 2020, 22:46

Pitääkö minun ilmoittaa Kelalle ja hakea fysioterapiaan ja allasterapiaan jatko aikaa, jos käyntejä jää käymättä Korona epidemian takia?. Ja tarvitsenko siihen lääkäriltä B vai C lausunnon?.

Jonz90

Lukematon viesti Kirjoittaja Jonz90 » 04 Huhti 2020, 23:47

Eihän lääkärilausunnon saamiseksi tehdä terveystarkastusta?. Olen lääkäri ja neulakammoinen. Vai kirjoittaako lääkäri vain lausunnon tietokoneella kun tapaan yleislääkärin terveyskeskuksessa?.

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 05 Huhti 2020, 14:30

Olet lääkäri ja et tiedä lääkärin työtehtäviä?

Kela | eläke-etuudet

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | eläke-etuudet » 06 Huhti 2020, 08:51

Hei Jonz90!

Voit tehdä ilmoituksen asiointipalvelun kautta viestit -osiosta jos kuntoutuksesi keskeytyy tilapäisesti.

Vaativan lääkinnällisen kuntoutukseen liittyen asiakkaan kuntouspäätöstä voidaan jatkaa enintään 6 kuukaudella kuntoutussuunnitelman mukaisesti. Asiakas, palveluntuottaja tai terveydenhuolto voi ottaa myöhemmin yhteyttä Kelaan kuntoutuspäätöksen voimassaolon pidentämiseksi.

Ystävällisesti
Satu | Kela eläke-etuudet
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi