eläkeen katkaisu

Voinko saada hoitotukea? Miten saan eläkeläisalennusta? Voinko saada lapsikorotusta?

Valvoja: Kela | eläke-etuudet

herra42

Re: eläkeen katkaisu

Lukematon viesti Kirjoittaja herra42 » 10 Touko 2019, 12:54

kyllä minä tuo tiedän
tässä vastaus
1§ Tätä lakia sovellettaessa EU-asetuksella 883/2004 on etusija.
Eu 883/2204
2§ Henkilöllinen soveltamisala

1. Tätä asetusta sovelletaan sellaisiin jossakin jäsenvaltiossa asuviin jäsenvaltion kansalaisiin, jotka ovat tai ovat olleet YHDEN tai useamman jäsenvaltion lainsäädännön alaisia,

Eli selko suomen kielellä:

Eu lain säädäntöä noudatetaan jos suomen kansalainen asuu suomessa ja ON tai OLLUT YHDEN lain säädännön aliainen (suomen lain)

ELI EU LAIN MUKAAN RIITTÄÄ ETTÄ ASUU SUOMESSA , SILLOIN ON AUTTOMAATISESTI SUOMEN LAIN SÄÄDÄNNÖN ALAISUUDESSA

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 10 Touko 2019, 12:57

Musta on surullista että herra42:n elämässä ei ole mitään muuta kuin lakipykälät.Joka päivä hänellä menee aika lakipykälien lukemiseen.Voisiko sen ajan käyttää vaikka ystävien kanssa?

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 10 Touko 2019, 13:01

herra42 kirjoitti:kyllä minä tuo tiedän
tässä vastaus
1§ Tätä lakia sovellettaessa EU-asetuksella 883/2004 on etusija.
Eu 883/2204
2§ Henkilöllinen soveltamisala

1. Tätä asetusta sovelletaan sellaisiin jossakin jäsenvaltiossa asuviin jäsenvaltion kansalaisiin, jotka ovat tai ovat olleet YHDEN tai useamman jäsenvaltion lainsäädännön alaisia,

Eli selko suomen kielellä:

Eu lain säädäntöä noudatetaan jos suomen kansalainen asuu suomessa ja ON tai OLLUT YHDEN lain säädännön aliainen (suomen lain)

ELI EU LAIN MUKAAN RIITTÄÄ ETTÄ ASUU SUOMESSA , SILLOIN ON AUTTOMAATISESTI SUOMEN LAIN SÄÄDÄNNÖN ALAISUUDESSA

Herra42... Kai ymmärrät mikä on EU ???? Eu alue on yhtenäinen ja siihen littyvät lait ovatvain eu alueeseen kuuluvia ja niitä ei sovelleta Thaimaassa oleskeluun...

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 10 Touko 2019, 13:08

Herra42 tässä sinulle yksi lakipykälä....

7 a §
Vainoaminen

Joka toistuvasti uhkaa, seuraa, tarkkailee, ottaa yhteyttä tai muuten näihin rinnastettavalla tavalla oikeudettomasti vainoaa toista siten, että se on omiaan aiheuttamaan vainotussa pelkoa tai ahdistusta, on tuomittava, jollei teosta muualla laissa säädetä yhtä ankaraa tai ankarampaa rangaistusta, vainoamisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

Kelan virkailijat jos joku teistä on ahdistunut siitä että herra42 o kysellyt samaa asiaa useita vuosia ja yli 200 viestin verran joka määrällisesti täyttäävainoamisen perusteet niin herra42 voi olla syyllistymyt rikokseen nimeltä vainoaminen jatkaessaan kysely asiasta johon hänelle on jo vastattu satoja kertoja ja kerrotto että nämä palstat ei ole oikea tapa hoitaa asioita niin rikoksen tunnusmerkistöt voivat täyttyä.
vainoaminen ei ome asian omistaja rikos eli kuka tahansa voitehdä rikosilmoituksen jos kokee että herra42 on häiriköinnillään syyllistynyt rikokseen...

herra42

Lukematon viesti Kirjoittaja herra42 » 10 Touko 2019, 13:20

Mutta eu lain mukaan riittä että asuu suomessa
eu 883/2001§
j) ’asuinpaikalla’ paikkaa, jossa henkilö vakinaisesti asuu;
k) ’oleskelulla’ tilapäistä asumista;
eli voin oleskella missä vaan

niinkauan kun asun suomees minä olen vaan lomalla Thaimaassa Nyt olen ollut suomess yhtäjaksoisesti vuodesta 2017

herra42

Lukematon viesti Kirjoittaja herra42 » 10 Touko 2019, 13:22

moi vieras
7 a §
Vainoaminen
Hallinto lain mukaan minulla on oikeus kysyä???
jos asiasta ilmenee uutta tietoa

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 10 Touko 2019, 13:23

Tottakai eläkeelä oleva voi Thaimaassa lomailla. Ei siitä kukaan mitään sano tai kenekääneläkkeitä peruta ulkomailla lomailun takia...

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 10 Touko 2019, 13:26

Herra neljäkakkoselle Kela on vastannut ja Kelalla ei ole mitään lisättävää.

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 10 Touko 2019, 13:28

herra42 kirjoitti:moi vieras
7 a §
Vainoaminen
Hallinto lain mukaan minulla on oikeus kysyä???
jos asiasta ilmenee uutta tietoa

Ei ole mitään uutta tietoa.... olet kysynyt samat asiat yli 200 kertaa ja ihan yhtä usesti sinulle on kerrottu että asiat ja lait ovat edelleen niin kuin sinulle on jo satoja kertoja kerrottu...

soita siis Eläkeasiat 020 692 202. tai laita viestiä kelaan siten että olet kirjautut omille kelan sivuillesi. Älä vetoa että kysyt asiaa yleiseti ja myös muidenpuolesta koska kaikki muut tajuavat nämä asiat eivätkä tarvi niihin sinun kyselyjäsi koska asioistanon selvät lait mitenne menee..

Kela | eläke-etuudet

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | eläke-etuudet » 10 Touko 2019, 13:39

Hei, herra42!

Viittaan Tiinan vastaukseen ketjussa, ei lisättävää
Tarvittaessa voit olla yhteydessä Kelaan henkilökohtaisesti, niin katsotaan tilannettasi.

Mukavaa viikonloppua :)

Ystävällisesti
Susanna | Kela eläke-etuudet
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi