Väntar på lådan

Vad innehåller moderskapsförpackningen? Vilka bilagor behövs för ansökan? Fråga om eller diskutera moderskapsunderstödet.

Moderator: FPA | barnfamiljer

Användarvisningsbild
Fanny93

Väntar på lådan

Oläst inlägg av Fanny93 » 03 jul 2018, 13:55

Hej,

Har ni något problem med att få lådorna utskickade från centrallager? Jag har väntat på min modetskapeförpackning i över en månad, men den har fortfarande inte dykt upp. Min kommun (bor på Åland och vi söker från kommunen) erbjöd mig en gammal låda, men jag vill ha 2018 års låda. Så då sa de att jag snällt får vänta. Jag har beräknad nedkomst om 2 veckor, så jag börjar bli stressad. Hur länge kan jag tänkas behöva vänta till? Hinner jag få den innan babyn kommer?

Användarvisningsbild
FPA | barnfamiljer

Re: Väntar på lådan

Oläst inlägg av FPA | barnfamiljer » 05 jul 2018, 11:34

Hej Fanny93!

Tack för frågan.

Om du fått beslutet om moderskapsunderstöd och valt förpackningen så kommer den att sändas dig. Det är distributören som delar ut förpackningen och ser till att produkterna i den är korrekta. Under Moderskapsunderstöd – Moderskapsförpackningen, finns deras kontaktuppgifter som är:
Logistikas Hankinta Ab, aitiyspakkaus(at)logistikas.fi eller tfn 040 842 1001.

Med vänlig hälsning

Cecilia | FPA Barnfamiljer
FPA:s e-tjänster finns på adressen http://www.fpa.fi/etjanst

Användarvisningsbild
Fanny93

Oläst inlägg av Fanny93 » 05 jul 2018, 14:49

Det var ju inte svar på min fråga.

Jag har lämnat in lappen till min kommun, de är de som sköter moderskapsunderstödet på Åland, vilket jag gjorde två månader innan beräknad nedkomst.

Min kommun säger att de beställt lådan åt mig, men den har fortfarande inte kommit. Jag har mindre än två veckor kvar till beräknad nedkomst.

Hur länge till ska jag måsta vänta på att få lådan? Prövade ringa distributören, men de pratar bara finska.
Jag vill ju ha lådan innan babyn kommer.

Användarvisningsbild
FPA | barnfamiljer

Oläst inlägg av FPA | barnfamiljer » 06 jul 2018, 09:46

Hej igen Fanny93!

Bra att du frågat din kommun. Då kommunen på Åland sköter ärendet kan du i första hand rikta dina frågor till dem. Du kan även ringa vårt servicenummer för barnfamiljer, så ser våra sakkunniga på dina uppgifter och hjälper dig.

Vänligen

Cecilia | FPA Barnfamiljer
FPA:s e-tjänster finns på adressen http://www.fpa.fi/etjanst