Ansökningar och bilagor brevledes

Högskolor och yrkeshögskolor i Finland och utomlands. Studiestöd, måltidsstöd, studielånskompensation och studielånsavdrag. Frågor som gäller tillräcklig studieframgång och den maximala stödtiden.

Moderator: FPA | studiestöd

Användarvisningsbild
Utomlands

Ansökningar och bilagor brevledes

Oläst inlägg av Utomlands » 24 jan 2018, 13:50

Jag bor utomlands p.g.a studier. Om jag inte har möjlighet att skanna in blanketter och därför inte kan använda e-tjänsten, till vilken adress ska jag skicka blanketter som hör samman med studiestöd, t.ex närvarointyg eller en förnyad ansökan då jag påbörjar en ny examen vid universitetet utomlands? Ska ansökningar och andra tillhörande bilagor skickas direkt till Studiestödscentralen (FPA, PB 228, 40101 Jyväskylä) eller till det försäkringsdistrikt jag tillhörde då jag bodde i Finland (adresserna som finns under rubriken "Post till FPA")? Jag har tidigare använt Studiestödscentralens adress, men jag är osäker på om en ny ansökan också ska skickas dit direkt eller via försäkringsdistrikten? Kort sagt: vilken postadress bör jag använda när jag skickar post gällande studiestödet?

Användarvisningsbild
FPA | studiestöd

Re: Ansökningar och bilagor brevledes

Oläst inlägg av FPA | studiestöd » 24 jan 2018, 14:32

Hej Utomlands!

Tack för din fråga.

Du skall skicka dina studiestödsansökningar, bilagor och eventuella övriga handlingar till adressen:

FPA, PB 10, 00056 FPA, FINLAND

Vänliga hälsningar

Elisabeth | FPA studiestöd
FPA:s e-tjänster finns på adressen http://www.fpa.fi/etjanst!