studiestödsbevis på engelska

Valvoja: FPA | studiestöd

Kirjoittaja JosJos 18 Touko 2017, 21:36
Till FPA,

Jag ska på utbyte till New York nästa höst (en termin) och för mitt uppehåll där behöver jag fylla i en form som heter “International Student Certification of Finances”

För formen behöver jag ett signerat intyg på att jag får studiestöd (och lån) och hur mycket jag får. Om möjligt skulle det vara bra om intyget var på engelska. Är det möjligt för FPA att göra detta? Isåfall hur kan jag få det skickat till mig?

Har FPA någon e-post-address som man kan skriva till privat med FPA?

Mvh.
Kirjoittaja FPA | studiestöd 19 Touko 2017, 10:47
Hej JosJos!

Tack för din fråga.

Du kan absolut få ett intyg på engelska gällande beviljat studiestöd för utbytestiden.

Först och främst ska du lämna in en anmälan om förändring gällande studiestödet så att ditt studiestöd kan justeras för den tid du studerar i New York. Efter att granskningsbeslutet gjorts kan du få det intyg du behöver.

Anmälan om förändring gällande studiestödet gör du enklast via e-tjänsten, alternativt med blankett OT 15r.

Du kan, när du fyller i ansökan, anteckna i punkten ”Ytterligare uppgifter” att du behöver ett intyg på engelska, eller så kan du efter att du fått beslutet kontakta FPA:s telefonservice för studerande, nr 020 692 229 och be att få intyget.

Jag önskar dig lycka till med dina studier i The Big Apple!

Hälsningar

Elisabeth | FPA studiestöd
FPA:s e-tjänster finns på adressen http://www.fpa.fi/etjanst!
Vastaa