anmälan om arbetslöshetstid

Hur ansöker man om arbetslöshetsförmåner? Hur stort belopp kan man få? Vilka bilagor behövs till ansökan? När ska man lämna in sin ansökan? Ställ frågor om arbetslöshetsförmånerna eller diskutera ämnet.

Moderator: FPA | arbetslöshetsförmåner

Användarvisningsbild
sair

anmälan om arbetslöshetstid

Oläst inlägg av sair » 25 apr 2020, 10:18

Hej. jag gjorde just en anmälan om arbetslöshetstid, och istället för att det direkt kom upp när summan utbetalas och hur mycket hamnade den i inkomna ansökningar och handläggning pågår på startsidan i e tjänsten, Varför blev det så? har aldrig hänt mig förut. denna var andra inlämningen jag gjorde för denna arbetslöshetsperiod, första betalnningen var på ca 10 dagar och nu 20 dagar.

Användarvisningsbild
sair

Re: anmälan om arbetslöshetstid

Oläst inlägg av sair » 27 apr 2020, 11:29

Då jag skickade in sist alltså där i slutet av mars så kom direkt då man tryckte på skicka in på nästa sidan utbetalningsdatum och summa. varför kom det till inkomna ansökningar nu ? tar det länge innan man får beslut? Tycker det andra sättet varit så bra när man direkt får summa och datum då man skickar in vilka dagar man varit arbetslös osv och utbetalning några dagar senare..

Användarvisningsbild
FPA | arbetslöshetsförmåner

Re: anmälan om arbetslöshetstid

Oläst inlägg av FPA | arbetslöshetsförmåner » 27 apr 2020, 14:54

Hej sair!

Tack för din fråga.

Utan tillgång till dina uppgifter, kan jag inte veta vad det berodde på att arbetslöshetsförmånen inte gick direkt i betalning.

Ifall du skrev in något meddelande i rutan för tilläggsuppgifter går anmälan om arbetslöshetstiden till manuell handläggning. Det kan också bero på att någon tilläggsuppgift behövs för följande betalning eller om det eventuellt skett någon förändring i en eventuell arbetsverksamhet.

Ifall du behöver närmare information om betalningen kan du kontakta FPA:s telefonservice.

Vänliga hälsningar

Elisabeth | FPA arbetslöshetsförmåner
FPA:s e-tjänster finns på adressen http://www.fpa.fi/etjanst!