Joustava hoitoraha ja hetkellinen isompi tuntimäärä

Kenelle joustavaa hoitorahaa? Mistä alkaen kotihoidon tukea voi hakea? Kysy ja keskustele lastenhoidon tuista.

Valvoja: Kela-Kerttu

Dede

Joustava hoitoraha ja hetkellinen isompi tuntimäärä

Lukematon viesti Kirjoittaja Dede » 10 Loka 2019, 12:55

Hei!

Teen töissä 50 % työaikaa. Meillä on listat 3 viikon jaksoissa ja nyt joululista on todella haastava koska siinä on ylimääräisiä vapaita niin paljon ja sijaisia ei ole.

Jos teen tuon yhden 3 viikon listassa hieman enemmän tunteja, maksimissaan tuon 80 % ja tuskin sitäkään, pitääkö minun jotenkin peruuttaa tuo joustava hoitoraha tuoksi aikaa tms?

Kela-Kerttu

Re: Joustava hoitoraha ja hetkellinen isompi tuntimäärä

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela-Kerttu » 10 Loka 2019, 14:16

Hei Dede!

Työaikasi voi vaihdella, jos keskimääräinen työaika on haetulla ajalla enintään 60 % normaalista kokoaikatyön työajasta. Työaikaa tarkastellaan koko haetulla ajalla ja se voi siis jokin viikko olla suurempi eli ylittyä, jos se toisena viikkona on pienempi ja näin ollen työaika haetulla ajalla tasoittuu.

Eli joustavaa hoitorahaa voi saada, mikäli keskimääräinen työaika on enintään 60 % tai enintään 80 % normaalista kokoaikatyön työajasta. Jos päätöksesi on tällä hetkellä laskettu 60 % työajan mukaan, tulee sinun tarkistuttaa tuki, jos työaikasi ylittyy haetulla ajalla kyseisen rajan.

www.kela.fi/joustava-hoitoraha-maara-ja-maksaminen

Terkuin
Kela-Kerttu
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi

Dede

Lukematon viesti Kirjoittaja Dede » 10 Loka 2019, 15:29

Hei!

Entäs kun olen lomalla osan kk ? Minulla on 50 % sopimus mutta tulisi kolmen viikon jaksoon enemmän tunteja mutta se menee sekä joulukuun että tammikuun puolelle ja sitten minulla olisi lomaa siitä eteenpäin. Joten silloin tammikuulle ei periaatteessa tule kun maksimissaan tuo 50 % jos sitäkään kun lomaa on loppu kuukausi.

Kela-Kerttu

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela-Kerttu » 11 Loka 2019, 10:27

Hei!

Jos työaika rajat ei ylity, vaan ne tasoittuu ahetun ajan puitteissa, niin tarkistusta ei tarvitse tehdä.

Terveisin
Kela- Kerttu
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi