Joustava hoitoraha

Kenelle joustavaa hoitorahaa? Mistä alkaen kotihoidon tukea voi hakea? Kysy ja keskustele lastenhoidon tuista.

Valvoja: Kela-Kerttu

Toihin

Joustava hoitoraha

Lukematon viesti Kirjoittaja Toihin » 05 Maalis 2019, 22:29

Hei. Voiko joustavaa hoitorahaa saada jos äiti ja isä ovat töissä ja kahta alle 3v lasta hoitaa sukulainen kotona ja lapsista saadaan siis kotihoidontukea?

Toihin

Re: Joustava hoitoraha

Lukematon viesti Kirjoittaja Toihin » 05 Maalis 2019, 22:30

Lisäyksenä vielä että toinen vanhemmista tekee töissä alle 30h viikossa

Kela-Kerttu

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela-Kerttu » 06 Maalis 2019, 15:46

Hei Toihin!

Mikäli lasten pääasiallinen hoitaja on joku muu kuin vanhempi, niin voi lyhyempää työaikaa tekevä vanhempi hakea joustavan hoitorahan, vaikka lapsista maksetaan kotihoidon tukea.

Ystävällisin terveisin
Kela-Kerttu
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi

Toihin

Lukematon viesti Kirjoittaja Toihin » 07 Maalis 2019, 07:11

Hei. Kiitos vastauksesta. Kysyn vielä, voinko hakea nämä kaikki nyt heti ja samalla hakemuksella:
Kotihoidontukea kun olen vielä itse kotona ja hoidan lapset, kotihoidontuki ja joustava hoitoraha kun itse lähden töihin ja teen osittaista työaikaa ja lapsilleni on hoitaja kotona.

Jonkun hakemuksen koitin tehdä jossa nämä molemmat tuot olivat mutta tuli joku ilmoitus ettei voi samaan aikaan saada, olikohan siinä sitten se että olin hakenut joustavaa hoitorahaa sillä päivämäärällä kun olen itse vielä kotona...

Kela-Kerttu

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela-Kerttu » 08 Maalis 2019, 15:07

Hei Toihin!

Kerttu neuvoo sinua hakemaan ensin kotihoidon tuen sille ajalle kun sinä olet lasten pääasiallinen hoitaja. Toimita sitten erikseen uusi hakemus, jossa merkitset lasten pääasialliseksi hoitajaksi muun hoitajan. Samalla hakemuksella voit sitten hakea joustavan hoitorahan.

Terkuin
Kela-Kerttu
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi