Väliaikainen epidemiatuki

Kenelle joustavaa hoitorahaa? Mistä alkaen kotihoidon tukea voi hakea? Kysy ja keskustele lastenhoidon tuista.

Valvoja: Kela-Kerttu

Elise85

Väliaikainen epidemiatuki

Lukematon viesti Kirjoittaja Elise85 » 13 Touko 2020, 08:22

Hei,

Vaikka yritimme vuorotella puolisoni kanssa lasten hoidossa huhtikuussa niin silti jouduin olemaan 6 päivää palkattomalla vapaalla töistä. Uutena työntekijänä ei ollut esim. vuosilomapäiviäkään mitä käyttää. Voinko hakea näille 6 päivälle epidemiatukea? Nämä ovat siis syntyneet huhtikuun aikana ja työnantaja vähentää ne toukokuun palkasta. Käykö Ansioerittely todistukseksi vai täytyykö minun vielä pyytää työnantajalta, joku todistus, millainen? Työnantaja itse huomasi tämän etuuden ja käski minun ottamaan selvää asiasta. Päiväkoti on yksityinen ja oli auki, mutta en uskaltanut viedä heitä sinne koska mieheni kuuluu riskiryhmään. Vaikuttaako tämä asiaan?

Kela-Kerttu

Re: Väliaikainen epidemiatuki

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela-Kerttu » 13 Touko 2020, 15:08

Hei Elise85!

Väliaikaista epidemiatukea on mahdollista hakea, kun olet ollut palkattomalla vapaalla hoitamassa lasta, joka tavallisesti olisi varhaiskasvatuksessa.

Hakemuksen liitteeksi tulee toimittaa työnantajan todistus palkattomasta poissaolosta.

Ystävällisin terveisin
Kela-Kerttu
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi