Tukien vaikutus työttömyyskorvauksiin

Kenelle joustavaa hoitorahaa? Mistä alkaen kotihoidon tukea voi hakea? Kysy ja keskustele lastenhoidon tuista.

Valvoja: Kela-Kerttu

JonnaVilhelmiina2020

Tukien vaikutus työttömyyskorvauksiin

Lukematon viesti Kirjoittaja JonnaVilhelmiina2020 » 15 Touko 2020, 00:04

Hei!
Tilanteemme on vastaavanlainen. Meillä on kaksi lasta, toinen menee neljännelle luokalle, toinen kohta 1,5 vuotta. Saan kotihoidon tukea nuoremmasta. Avopuoliso tällä hetkellä työtön. Itse olen aloittamassa työt 80%:lla kesäloman jälkeen. Helmikuusta olen tehnyt keikkatyönä vuoroja työpaikkaani.
Isovanhemmat ovat kovin halukkaita hoitamaan kuopusta, koska ovat esikoistakin hoitaneet hänen ollessaan pieni. Olemme sopineet, että kuopus menee heille hoitoon työpäivieni ajaksi, ainakin vuoden loppuun asti. Tämä hyvää harjoittelua siihen hetkeen, kun mieheni jälleen pääsee työelämään, ja näin hänelle jää aikaa tukea vanhemman lapsen koulunkäyntiä ja kuskata harrastuksiin ym. Kysynkin nyt, että jos haen joustavaa hoitorahaa perustuen 80%:n työaikaan, vähentääkö tämä puolisoni saamaa, liiton maksamaa työttömyyskorvausta? Hänen korvauksistaan kun vähennetään jo saamamme kotihoidon tuki.

Kela-Kerttu

Re: Tukien vaikutus työttömyyskorvauksiin

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela-Kerttu » 15 Touko 2020, 15:07

Hei JonnaVilhelmiina2020!

Joustavaa hoitorahaa ei vähennetä puolison työttömyysetuudesta.

Ystävällisin terveisin
Kela-Kerttu
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi