Hyreskontrakt

Valvoja: FPA | militärunderstöd

Kirjoittaja snart 09 Heinä 2018, 10:08
Hej! Mitt hyreskontrakt är på 0€ men har uppgjort med hyresgivaren att jag betalar alla kostnader som uppkommer varje månad. Summan varierar varje månad. Kostnaderna gäller , el, vatten, uppvärmingsolja, hemförsäkring, sotning, vägavgift, fastighetsskatt samt övriga kostnader som kan uppkomma i ett gammalt egnahemshus. Har jag rätt till bostadsstöd under min militärtjänstgöring?
Kirjoittaja FPA | militärunderstöd 10 Heinä 2018, 14:48
Hej snart!

Tack för frågan om bostadsstöd under militärtjänstgöringen.

I det allmänna bostadsbidraget kan FPA beakta vissa kostnader för vatten och uppvärmning, trots att du har ett 0€ hyresavtal.

I militärunderstödet kan dessutom utgifter för el beaktas för den som bor på hyra. De övriga kostnaderna du nämner räknas som utgifter för skötsel av egnahemshus och kan ersättas för den som äger sin bostad.

Lämna in ansökan om allmänt bostadsbidrag via vår e-tjänst, fyll i ansökan att du har särskilda kostnader för el och uppvärmning, så görs ett beslut baserat på din situation.

Sedan under tjänstgöringstiden kan du via e-tjänsten lämna in de elräkningar som förfaller under den tiden och ansöka om bostadsstöd för dem.

Med vänlig hälsning

Cecilia | FPA militärunderstöd
FPA:s e-tjänster finns på adressen http://www.fpa.fi/etjanst!
Vastaa