Rehabiliterande psykoterapi
Moderator: FPA | förmåner under sjukdomstid
- pym
Rehabiliterande psykoterapi
Jag är född 1958 och fortfarande i arbetslivet. Jag gick i rehabiliterande psykoterapi med FPA-stöd från början av 2011, men kan inte minnas när jag slutade få rehabiliteringsersättning av FPA eftersom jag fortsatte i terapi på egen bekostnad efter det, fram till hösten 2016. Men när kan jag ansöka om rehabiliteringsstöd på nytt, om vi antar att jag slutade få det t ex vid utgången av 2013? Dvs hur många år måste det gå mellan terapierna för att man ska få rehabiliteringsstöd? Och var hittar jag uppgiften om när mitt sista stöd utbetalades?
- FPA | förmåner under sjukdomstid
Re: Rehabiliterande psykoterapi
Hej Pym!
Tack för din fråga. FPA kan på särskilda grunder ersätta en ny terapiperiod som varar högst 3 år, om det har gått minst 5 år sedan föregående period upphörde.
För att kunna kontrollera när ditt senaste beslut upphört, bör du vara i kontakt med kundbetjäningen.
Vänliga hälsningar
Linda
FPA | förmåner under sjukdomstid
Tack för din fråga. FPA kan på särskilda grunder ersätta en ny terapiperiod som varar högst 3 år, om det har gått minst 5 år sedan föregående period upphörde.
För att kunna kontrollera när ditt senaste beslut upphört, bör du vara i kontakt med kundbetjäningen.
Vänliga hälsningar
Linda
FPA:s e-tjänster finns på adressen http://www.fpa.fi/etjanst !
- pym
Vad betyder det hör .- var finns kundbetjäninhgen, kan jag ringa till den, vilket nummer i så fall?
"Tack för din fråga. FPA kan på särskilda grunder ersätta en ny terapiperiod som varar högst 3 år, om det har gått minst 5 år sedan föregående period upphörde.
Vänliga hälsningar
Linda
FPA | förmåner under sjukdomstid"
"Tack för din fråga. FPA kan på särskilda grunder ersätta en ny terapiperiod som varar högst 3 år, om det har gått minst 5 år sedan föregående period upphörde.
Vänliga hälsningar
Linda
FPA | förmåner under sjukdomstid"
- FPA | förmåner under sjukdomstid
Hej Pym!
FPA:s allmänna servicenummer betjänar mån–fre kl. 9–16.
Frågor om rehabilitering, 020 692 225.
Vänliga hälsningar
Linda
FPA:s allmänna servicenummer betjänar mån–fre kl. 9–16.
Frågor om rehabilitering, 020 692 225.
Vänliga hälsningar
Linda
FPA:s e-tjänster finns på adressen http://www.fpa.fi/etjanst !