Behöver hjälp

Hur meddelar man FPA att en anhörig dött? Hur söker man efterlevandepension?

Moderator: FPA | pensionsförmåner

Användarvisningsbild
steben
Inlägg:0
Blev medlem: 11 feb 2019, 09:48

Behöver hjälp

Oläst inlägg av steben » 11 feb 2019, 09:57

Hej
Jag är ny god man för en person boende i Sverige. Hans förre gode man har nog tyvärr missat att fylla i och skicka in uppgifter till er, och det verkar nu som min huvudman inte längre kommer att få ersättning från er. Av beslutet som skickats den 30/11-2018 framgår att hans utbetalningar avbrutits den 1/12 eftersom det saknas en utredning.
Hur kan jag nu hjälpa min huvudman, när något tydligen blivit fel i hanteringen.
Min huvudmans förre Gode Man sa till mig att han inte fått brevet från er, han har flyttat och adressändringen har tydligen inte fungerat.
Snälla hjälp mig att göra rätt i detta ärende
Bekräfta i ett mejlsvar att ni fått min förfrågan och berätta för mig hur jag ska gå till väga
Vänligen

** Vi har redigerat ditt inlägg och dina personuppgifter är borttagna**
Linda FPA | pensionsförmåner

Användarvisningsbild
FPA | pensionsförmåner
Inlägg:154
Blev medlem: 14 dec 2015, 13:00

Re: Behöver hjälp

Oläst inlägg av FPA | pensionsförmåner » 11 feb 2019, 13:23

Hej Steben!

Jag ber dig att kontakta kundbetjäningen i detta ärende så ni får hjälp med era frågor.

FPA:s center för internationella ärenden betjänar alla kunder som flyttar till eller från Finland och i andra situationer med internationell anknytning.
Må-fre 020 634 0300 (från utlandet +358 20 634 0300)

Vänliga hälsningar
Linda
FPA | pensionsförmåner
FPA:s e-tjänster finns på adressen http://www.fpa.fi/etjanst!