aulassa asiakkaitten auttaminen

Kuinka haen toimeentulotukea? Mitä liitteitä hakemukseen tarvitaan? Miten tulot vaikuttavat? Milloin jätän hakemuksen? Kysy ja keskustele toimeentulotuen hakemisesta.

Valvoja: Kela | toimeentulotuki

Daisy auringossa

Re: aulassa asiakkaitten auttaminen

Lukematon viesti Kirjoittaja Daisy auringossa » 18 Kesä 2021, 11:53

Liitteet voi toimittaa jälkikäteen
Kun ongelma on nimenomaan se, että en osaa ottaa liitteitä nyt enkä myöhemminkään.
Pankkini ei auta asiakkaitaan tiliotteitten otossa.

Voisinkoko saada vastauksen siihen että koska aula palvelu Helsingissä avautuu?
Voiko kela selvittää asiaa? Kai siitä on jo päätös? Jos päätöstä ei ole, voisiko kela tehdä päätöksen?

Rajoituksia on jo suuremmalta osin poistettu ja en ymmärrä miksi niitä pitäisi ilman perusteita
jatkaa kelassa.

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 18 Kesä 2021, 17:31

Oma pankkisi varmasti auttaa tuossa kroonisessa tiliotteiden hankkimiseen liittyvässä ongelmassasijos et kykene asiaa enää terveydentilastasi johtuen oppimaan.

Daisy auringossa

Lukematon viesti Kirjoittaja Daisy auringossa » 18 Kesä 2021, 22:26

Pankilla olisi varmaan kalliilla rahalla sellainen palvelu tarjolla, mutta se maksaa. Pitkäaikaisena toimeentulotukiasiakkaana minulla ei ole varaa kustantaa sellaisia palveluita. On tosiasia, että kaikki ihmiset eivät syystä tai toisesta voi/osaa käyttää
nettiä eikä niin pidä edes vaatia tai olettaa.

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 18 Kesä 2021, 22:44

Hyvin onnistuu tänne kirjoittaminen ja jopa nimimerkin rekisteröinti mutta nettipankki ei onnistu nyt eikä myöhemminkään. Siinäpä sitä on ihmettelemistä tässä yhtälössä. Olsiko ihan kesäjuttu tämä.

No jos oikeesti ihmisellä olisi sellainen toimintahäiriö että ei mahdollista edes oppiakaan niin silloin pitää pyytää kunnalta asianmukaiset tukipalvelut sosiaali/terveyspuolelta.

Daisy auringossa

Lukematon viesti Kirjoittaja Daisy auringossa » 18 Kesä 2021, 23:48

Autettiin rekisteröinnissä, en minä sellaisia itse osaa.

No jos oikeesti ihmisellä olisi sellainen toimintahäiriö että ei mahdollista edes oppiakaan niin silloin pitää pyytää kunnalta asianmukaiset tukipalvelut sosiaali/terveyspuolelta.

Mistä sellaisia tukipalveluja voisi kysyä? Sossu ei auta, ei kuulemma ole resursseja sellaiseen.

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 19 Kesä 2021, 14:18

Daisy auringossa kirjoitti:
18 Kesä 2021, 23:48
Autettiin rekisteröinnissä, en minä sellaisia itse osaa.

Mistä sellaisia tukipalveluja voisi kysyä? Sossu ei auta, ei kuulemma ole resursseja sellaiseen.
Kyllä sosiaalitoimesta voidaan kartoittaa tarvetta edunvalvontaan jos asiakkaan kyvyt itsenäiseen toimintaan ovat heikot eikä hän pärjää nyky-yhteiskunnalla ilman holhousta.

Daisy auringossa

Lukematon viesti Kirjoittaja Daisy auringossa » 19 Kesä 2021, 15:17

Ei netin käyttökyky ole mikään kansalaisvelvollisuus eikä sen puuttuminen syy edunvalvontaan.

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 19 Kesä 2021, 15:27

Kuten kun joku mainitsi kirjastot niin kirjastossa saa apua tulostamiseen.Menee vaan kirjastonhoitajan juttusille.Se tulostus maksaa vaan muutaman kymmenen senttiä ja jos ei ole 40 senttiä niin pyydä vaikka kaverilta lainaksi.

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 19 Kesä 2021, 18:39

"kelan aulapalvelu" on ollut nähtävästi sitä että on annettu kelatätille pankkitunnukset ja sanottu että kaiva tiliote pankista.
Koska itse ei voi oppia niin vaihtoehto on antaa tilioikeus sukulaiselle tms..

Viimekädessä yhteiskunta hoitaa jos "oma väki" ei auta tai sitä ei ole. Jos ei sossu ole oikea osoite niin varmasti pitää olla ohjaus sossusta miten asia ratkaistaan.
Jos sossun toimintaan ei ole tyytyväinen niin valitus sosiaaliasiamiehelle. Daisy kertoi olevansa Helsingistä. Helsingin sosiaaliasiamiehen yhteystiedot löytyy.

https://www.hel.fi/sote/toimipisteet-fi ... a-tehtavat

Daisy auringossa

Lukematon viesti Kirjoittaja Daisy auringossa » 20 Kesä 2021, 17:41

Vieras kirjoitti:
19 Kesä 2021, 18:39
"kelan aulapalvelu" on ollut nähtävästi sitä että on annettu kelatätille pankkitunnukset ja sanottu että kaiva tiliote pankista.
Koska itse ei voi oppia niin vaihtoehto on antaa tilioikeus sukulaiselle tms..

Viimekädessä yhteiskunta hoitaa jos "oma väki" ei auta tai sitä ei ole. Jos ei sossu ole oikea osoite niin varmasti pitää olla ohjaus sossusta miten asia ratkaistaan.
Jos sossun toimintaan ei ole tyytyväinen niin valitus sosiaaliasiamiehelle. Daisy kertoi olevansa Helsingistä. Helsingin sosiaaliasiamiehen yhteystiedot löytyy.

https://www.hel.fi/sote/toimipisteet-fi ... a-tehtavat
Kelatäti/setä on ohjeistanut vieressä että klikkaa tuosta vasemmalta jossa lukee... jne.
Hän ei ota tiliotteita ainakaan minun puolestani vaan neuvoo.

Kaikki ei vain osaa eikä opi netin käyttöä, se on vain viranomaisten ja muitten hyväksyttävä.