Palkka viimeinen päivä.

Kuinka haen toimeentulotukea? Mitä liitteitä hakemukseen tarvitaan? Miten tulot vaikuttavat? Milloin jätän hakemuksen? Kysy ja keskustele toimeentulotuen hakemisesta.

Valvoja: Kela | toimeentulotuki

Ninninii

Palkka viimeinen päivä.

Lukematon viesti Kirjoittaja Ninninii » 04 Loka 2019, 13:32

Minä halusin koeaikapurun ja ennen kuin saan päätöksen karenssista niin joudun hakemaan toimeentulotukea. Palkan sain viimenen päivä syyskuuta ja siitä olen maksanut syyskuunvuokran ja syyskuun laskut. Nyt en saakaan viimeinen päivä rahaa lokakuussa enkä vuokraa maksettua niin saanko olleenkaan ttt? Minulla on 4 alaikäistä lasta. Luin että jos tilin saa viimeinen päivä niin en olisi oikeitettu... :(

asumaton

Re: Palkka viimeinen päivä.

Lukematon viesti Kirjoittaja asumaton » 04 Loka 2019, 16:45

syyskuun viimeinen päivä tullut tili on tosiasiallisesti lokakuussa käytettävissä olevaa tuloa, onkohan sulla koko ajan yhden kuun vuokra rästissä jos oot syyskuun viimenen päivä maksanu syyskuun vuokraa?

susseks

Lukematon viesti Kirjoittaja susseks » 04 Loka 2019, 16:47

Ninninii kirjoitti:
04 Loka 2019, 13:32
Minä halusin koeaikapurun ja ennen kuin saan päätöksen karenssista niin joudun hakemaan toimeentulotukea. Palkan sain viimenen päivä syyskuuta ja siitä olen maksanut syyskuunvuokran ja syyskuun laskut. Nyt en saakaan viimeinen päivä rahaa lokakuussa enkä vuokraa maksettua niin saanko olleenkaan ttt? Minulla on 4 alaikäistä lasta. Luin että jos tilin saa viimeinen päivä niin en olisi oikeitettu... :(
oikeutettu tai ei tee hakemus, voipi vaan tulla alennettu tuki kun oot itse menny tuon työsuhteen purun haluamaan

Ninninii

Lukematon viesti Kirjoittaja Ninninii » 04 Loka 2019, 18:29

Olen sopinut vuokraisännän kanssa että saan maksaa aina viimeinen, nöin on ollut jo viimeiset 5 vuotta

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 04 Loka 2019, 19:35

Kannattaa hakemus jättää, koska ei täällä kukaan pysty varmaksi sanomaan tuleeko oikeus vai ei. Riippuu varmasti paljon siitä minkä verran sinulle on 30.9. maksettu palkkaa.

Kela | toimeentulotuki

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | toimeentulotuki » 07 Loka 2019, 08:39

Hei Ninninii!

Neuvoisin toimittamaan perustoimeentulotuen hakemuksen, jolloin oikeutesi tukeen voidaan tarkemmin selvittää. Tuen ratkaisemista varten Kela tarvitsee tiedot perheen käytettävissä olevista tuloista ja varoista, joten liitteeksi toimita tiliotteet kahdelta edeltävältä kuukaudelta.

Ohjeita hakemiseen löydät osoitteessa:
www.kela.fi/toimeentulotuki-nain-haet

Ystävällisin terveisin
Taru | Kela toimeentulotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi