Kela näkee tilille

Kuinka haen toimeentulotukea? Mitä liitteitä hakemukseen tarvitaan? Miten tulot vaikuttavat? Milloin jätän hakemuksen? Kysy ja keskustele toimeentulotuen hakemisesta.

Valvoja: Kela | toimeentulotuki

NSAagent

Kela näkee tilille

Lukematon viesti Kirjoittaja NSAagent » 10 Marras 2019, 18:46

Onko totta että ensi vuoden alusta Kela näkee hakijoiden tilille? En tarkoita tulorekisteriä jolla ymmärtääkseni näkee palkkatulot tai Kelan oma systeemi jolla näkee kaikki etuudet vaan muut tulot esim. kirpparimyynti jotka pitää aina itse ilmoittaa ja selvittää. Näin minulle on väitetty, mutta en tiedä uskoisinko, löytämäni uutiset asiasta ovat vuoden alusta. Voisiko joku selventää asiaa?

Vieras

Re: Kela näkee tilille

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 10 Marras 2019, 19:10

Ei näe, täysin huhupuhetta.

Vieraana

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieraana » 10 Marras 2019, 22:54

Mutta jatkossa joutuu esittämään tiliotteet.

Kukkasini

Lukematon viesti Kirjoittaja Kukkasini » 10 Marras 2019, 23:58

NSAagent kirjoitti:
10 Marras 2019, 18:46
Onko totta että ensi vuoden alusta Kela näkee hakijoiden tilille? En tarkoita tulorekisteriä jolla ymmärtääkseni näkee palkkatulot tai Kelan oma systeemi jolla näkee kaikki etuudet vaan muut tulot esim. kirpparimyynti jotka pitää aina itse ilmoittaa ja selvittää. Näin minulle on väitetty, mutta en tiedä uskoisinko, löytämäni uutiset asiasta ovat vuoden alusta. Voisiko joku selventää asiaa?
Eihän kirpparimyyntejä tarvitse ilmoitella,ne on niin vähäisiä,ja kun omia tavaroita myy,niistä on jo verot maksettu,ostettaessa tuotetta,

Kukkasini

Tuleeko asiakkaan kuvia muitakin näkyviin.

Lukematon viesti Kirjoittaja Kukkasini » 11 Marras 2019, 00:04

Hei tälläinen kysymys.kun lähettää kelalle viestin ja siinä liitetiedoston,joka on valokuvakansiosta,niin meneekö siinä kaikki kuvat kelalle nähtäväksi,kun näyttäisi,että lähetetyssä liitetiedossa on yläkulmassa teksti,klikkaa tästä,ja kun klikkasin,siinä avautui minulle itselleni ainakin omia valokuvia,joita ei kelalle olisi tarkoitettu...Tämä askarruttaa niin,ettei uskalla liitetietoja lähettää lainkaan.On kirjeellä toimitettava,jos kerta kaikki kuvaset menee nähtäväksi.

Kela | toimeentulotuki

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | toimeentulotuki » 11 Marras 2019, 13:34

NSAagent kirjoitti:
10 Marras 2019, 18:46
Hei, NSAagent!

Kela ei saa kansalaisten tilitietoja sähköisesti katsottavaksi.

Ystävällisesti
Susanna | Kela toimeentulotuki
Kukkasini kirjoitti:
11 Marras 2019, 00:04
Hei tälläinen kysymys.kun lähettää kelalle viestin ja siinä liitetiedoston,joka on valokuvakansiosta,niin meneekö siinä kaikki kuvat kelalle nähtäväksi,kun näyttäisi,että lähetetyssä liitetiedossa on yläkulmassa teksti,klikkaa tästä,ja kun klikkasin,siinä avautui minulle itselleni ainakin omia valokuvia,joita ei kelalle olisi tarkoitettu...Tämä askarruttaa niin,ettei uskalla liitetietoja lähettää lainkaan.On kirjeellä toimitettava,jos kerta kaikki kuvaset menee nähtäväksi.
Hei, Kukkasini!

Valitse vain ne kuvat/liitteet, jotka haluat Kelalle toimittaa. Mukaan ei kyllä pitäisi tulla kaikkia kuvakansion kuvia, jos esim. valitset yksitellen lähetettävät liitteet. Voit testata lähettämällä ja avaamalla valitut kuvat esimerkiksi sähköpostiisi.

Ystävällisesti
Susanna | Kela toimeentulotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 12 Marras 2019, 08:38

Itse tehnyt koneelle kansion nimellä "KELA" jossa siis kela-asiat ja liitteet. Näin ei mahdollisuutta että lähtisi vääriä asioita Kelaan.

Kukkasini

Lukematon viesti Kirjoittaja Kukkasini » 12 Marras 2019, 19:24

Miten se onnistuu tuo mainitsemasi KANSIO-KELA koneelle,koskapa jos on kelalle lähetettävää materiaalia+ kuvia/kuva,niin silloinhan on asioitava Kelan sivuilla......vai onnistuuko asiointi myös oman sähköpostin kautta.

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 13 Marras 2019, 08:18

Asiointipalveluun pitää kirjautua silti, mutta kansiosta löytää helposti oikean liitteen eikä tule vahingossa lähetettyä vääriä liitteitä. Kansio helppo tehdä tietokoneen työpöydälle.

Kukkasini

Lukematon viesti Kirjoittaja Kukkasini » 25 Marras 2019, 22:07

Ai,niinpä tietenkin,nyt ymmärsin miten menetellä,tämä oli todella hyvä neuvo.Kelakansio erikseen..Ja sieltä sitten napsitaan kyseiset tiedotteet,mitä tarvitseekin.kiitos paljon vinkistä