Hakemuksen liitteet

Kuinka haen toimeentulotukea? Mitä liitteitä hakemukseen tarvitaan? Miten tulot vaikuttavat? Milloin jätän hakemuksen? Kysy ja keskustele toimeentulotuen hakemisesta.

Valvoja: Kela | toimeentulotuki

annemarip009

Hakemuksen liitteet

Lukematon viesti Kirjoittaja annemarip009 » 11 Marras 2019, 21:54

Hei!

Sain perustoimeentulotukea tälle kuukaudelle, ja kirjeessä lukee myöskin, että minun tulisi toimittaa teille seuraavan hakemuksen liitteeksi tiliotteen 1.10.2019 alkaen sekä ensisijainen etuus (soviteltu työttömyysturva) selvitettynä. Olin hakenut työmarkkinatukea 05.12.2018 - 20.06.2019 ja kyseinen hakemus hylättiin. Tuleeko minun siis toimittaa kuvakaappaus kyseiseltä sivulta kela.fi:ssa ja toimittaa liite teille, vai pitääkö minun hakea uudelleen työttömyysturvaa ja lähettää liitteet teille?

Hyvää alkuviikkoa!

Kela | toimeentulotuki

Re: Hakemuksen liitteet

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | toimeentulotuki » 12 Marras 2019, 08:45

annemarip009 kirjoitti:
11 Marras 2019, 21:54
Hei!

Sain perustoimeentulotukea tälle kuukaudelle, ja kirjeessä lukee myöskin, että minun tulisi toimittaa teille seuraavan hakemuksen liitteeksi tiliotteen 1.10.2019 alkaen sekä ensisijainen etuus (soviteltu työttömyysturva) selvitettynä. Olin hakenut työmarkkinatukea 05.12.2018 - 20.06.2019 ja kyseinen hakemus hylättiin. Tuleeko minun siis toimittaa kuvakaappaus kyseiseltä sivulta kela.fi:ssa ja toimittaa liite teille, vai pitääkö minun hakea uudelleen työttömyysturvaa ja lähettää liitteet teille?

Hyvää alkuviikkoa!
Hei, annemarip009!

Jos olet jo selvittänyt oikeutesi soviteltuun työttömyysturvaan ja tilanteesi on edelleen sama, voit antaa selvityksen asiasta hakemuksella ja viitata Kelan päätökseen. Tarvittaessa pyydämme lisäselvitystä.

Ystävällisesti
Susanna | Kela toimeentulotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi