Säästöjä lemmikin takia?

Kuinka haen toimeentulotukea? Mitä liitteitä hakemukseen tarvitaan? Miten tulot vaikuttavat? Milloin jätän hakemuksen? Kysy ja keskustele toimeentulotuen hakemisesta.

Valvoja: Kela | toimeentulotuki

Hatavara

Säästöjä lemmikin takia?

Lukematon viesti Kirjoittaja Hatavara » 06 Huhti 2020, 11:34

Hei!
Olen opiskelija, ja Korona-tilanteen takia en ole saanut kesälle kesätyöpaikkaa, joten joudun hakemaan toimeentulotukea. Minulla on myös koira, jonka mahdollisten yllättävien eläinlääkärikulujen takia minulla on säästössä n. 1000€. Täytyykö minun käyttää tuo hätävara-säästö ennen kuin minulle voidaan tukea myöntää?

Vieras

Re: Säästöjä lemmikin takia?

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 06 Huhti 2020, 12:15

Kyllä.Muidenkin tulee säästöt käyttää elämiseen siis ihmisen menoihin,niin et sinä saa mitään erikoiskohtelua.

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 06 Huhti 2020, 13:48

Hatavara kirjoitti:
06 Huhti 2020, 11:34
Hei!
Olen opiskelija, ja Korona-tilanteen takia en ole saanut kesälle kesätyöpaikkaa, joten joudun hakemaan toimeentulotukea. Minulla on myös koira, jonka mahdollisten yllättävien eläinlääkärikulujen takia minulla on säästössä n. 1000€. Täytyykö minun käyttää tuo hätävara-säästö ennen kuin minulle voidaan tukea myöntää?
Kaikki säästöt tulee käyttää ihan riippumatta siitä, mihin ne on tarkoitettu. Eli vastaus kysymykseesi on: KYLLÄ.
Kela edellyttää myös asuntosäästöpalkkiotilin purkamista toimeentulotuen hakijoilta, joten jonkun koiran takia tehdyillä säästöillä ei tietenkään voi olla merkitystä. Toimeentulotukea ei sitten muuten myönnetä eläinlääkärikustannuksiin eikä myöskään lemmikistä johtuviin kustannuksiin.
Pieni vinkki: ÄLÄ JATKOSSA SÄÄSTÄ TILILLE, vaan käteisenä sukanvarteen. Silloin Kela ei tiedä säästöistäsi.

Kela | toimeentulotuki

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | toimeentulotuki » 07 Huhti 2020, 08:46

Hei Hatavara!

Pankkitileillä olevat säästöt ovat täysimääräisinä hakijan ja hänen perheensä
käytettävissä olevia varoja. Pankkitilillä oleva helposti realisoitava varallisuus
huomioidaan toimeentulotuen laskelmalla niin kauan kuin se on hakijan käytettävissä.

Ystävällisin terveisin
Maarit | Kela toimeentulotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi