Katsokaas, kun "Laki toimeentulotuesta (30.12.1997/1412)" sanoo seuraavaa:
Tuossa viitattu "Työttömyysturvalaki (30.12.2002/1290)" puolestaan sanoo:2 a § (30.12.2002/1294) Velvollisuus ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi
Toimeentulotukea hakeva 17-64-vuotias henkilö on velvollinen ilmoittautumaan työttömänä työnhakijana työvoimatoimistoon, ellei hän:
...
3) ole työttömyysturvalain (1290/2002) 3 luvun 3 §:n 1 momentissa tai 4 §:n 1-6 kohdassa tarkoitettu henkilö; (21.12.2016/1278)
4) ole laitoshoidon tai lääkärin toteaman sairauden vuoksi esteellinen vastaanottamaan työtä
No, esimerkiksi minä olen3 § Työkyvyttömyys
(1. momentti) Työkyvyttömällä henkilöllä ei ole oikeutta työttömyysetuuteen...Työkyvyttömänä pidetään myös henkilöä, joka on todettu sairausvakuutuslain tai kansaneläkelain mukaisesti työkyvyttömäksi, vaikka etuutta ei ole hänelle myönnetty.
1) Työttömyysturvalain (1290/2002) 3 luvun 3 §:n 1 momentissa tarkoitettu henkilö (kuntoutustukea on haettu mutta hakemus on hylätty) JA SEN LISÄKSI MYÖSKIN
2) Laki toimeentulotuesta (30.12.1997/1412) 2 a § 4. kohdassa mainittu henkilö, koska olen lääkärin toteaman sairauden vuoksi esteellinen vastaanottamaan työtä.
ELI, MINÄ EN VOI ILMOITTAUTUA TYÖTTÖMÄKSI TYÖNHAKIJAKSI (en voi ottaa vastaan työtä, joka on vaatimus työttömänä työnhakijana olemiseen), EIKÄ MINULLA OLE VELVOLLISUUTTA ILMOITTAUTUA TYÖTTÖMÄKSI TYÖNHAKIJAKSI TOIMEENTULOTUKEA SAADAKSENI. Toki, laissa sanottiin jossain muualla, että voi olla työkkärin kirjoilla kunnes 1. vaihe on hakemuksesta käsitelty kuntoutustuessa, mutta huomatkaa, että tuo tarkoitti, että voi olla - ei, että ON VELVOLLISUUS OLLA. Laki toimeentulotuesta (30.12.1997/1412) nimenomaan näet sanoo, että EI OLE VELVOLLISUUTTA OLLA.
Joten, arvoisa Kela, kertokaapa nyt:
MIHIN LAKIIN PERUSTUU VAATIMUKSENNE, ETTÄ TYÖKYVYTTÖMÄN IHMISEN ON OLTAVA MUKAMAS TYÖKKÄRIN KIRJOILLA JA HAKEA TYÖTTÖMYYSKORVAUSTA, KUN SELVÄSTIKIN LAKI TOIMEENTULOTUESTA NIMENOMAAN SANOO, ETTÄ MOISTA VELVOLLISUUTTA EI OLE, JOS LÄÄKÄRIN TOTEAMAN SAIRAUDEN VUOKSI EI VOI OTTAA VASTAAN TYÖTÄ?