Kotivakuutus

Voinko saada toimeentulotukea asumismenoihin? Mitä jos rahani eivät riitä elämiseen? Voiko Kelasta saada vuokravakuuden? Kysy ja keskustele eri menojen vaikutuksesta toimeentulotukeen.

Valvoja: Kela | toimeentulotuki

Gwendoll

Re: Kotivakuutus

Lukematon viesti Kirjoittaja Gwendoll » 09 Loka 2017, 10:55

Moi saan toimeentulotukea ja työttömyyskorvausta asun yksityisellä ja vuokranantajani haluaa että otan kotivakuutuksen kysymykseni kuuluu korvaako KELA sen?

Kela | toimeentulotuki

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | toimeentulotuki » 09 Loka 2017, 14:58

Hei Gwendoll,

kiitos kysymyksestä.

Jos sinulla ei ole mahdollista saada vakuutusyhtiöstä kotivakuutusta, voit perustoimeentulotuen hakemuksella hakea maksusitoumusta kotivakuutukseen. Päätöksen voimme antaa hakemuksesi perusteella.

Ystävällisesti
Anne | Kela toimeentulotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi

Epist

Lukematon viesti Kirjoittaja Epist » 15 Tammi 2018, 14:16

Kela | toimeentulotuki kirjoitti:Hei Namur,

No kun eivät anna siitä huolimatta Kotivakuutusta vaikka sanoin että saisin Kelan ns. maksusitoumuksen. Mitä siis teen. Olen muuttanut jo uuteen asuntoon ja lupasin hankkia Kotivakuutuksen heti kun muutto on tehty. No nyt nousi seinä vastaan kun ei mistään saa vakuutusta ei siis edes vaikka Kela auttaisi tolla maksusitoumuksella.

kiitos viestistäsi.

Jos kotivakuutusta ei yrityksistä huolimatta saa sen vuoksi että luottotiedot ovat menneet, asiakkaalle voidaan antaa maksusitoumus kotivakuutukseen.

Anna selvityksesi tilanteesta hakemuksessasi.

Ystävällisesti
Katariina | Kela toimeentulotuki

Kela | toimeentulotuki

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | toimeentulotuki » 17 Tammi 2018, 10:01

Hei Epist!

Sinun kannattaa tiedustella useammasta vakuutusyhtiöstä hyväksyvätkö he Kelan maksusitoumuksen. Jos et ole vielä saanut päätöstä maksusitoumuksesta, sinun kannattaa tehdä siitä hakemus perustoimeentulotukeen.

Terveisin
Marika | Kela toimeentulotuki

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 17 Tammi 2018, 10:03

Ainakin Turva vakuuutusyhtiöstä saa kotivakuutuksen maksusitoumuksella.

Kela | toimeentulotuki

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | toimeentulotuki » 18 Tammi 2018, 10:37

Hei!

Kiitos vinkistäsi.

Ystävällisin terveisin
Niina | Kela toimeentulotuki

eituumit

Lukematon viesti Kirjoittaja eituumit » 18 Tammi 2018, 12:13

nulli kirjoitti:Kelasta pitäisi saada apua kotivakuutuksen hankintaan, jos ei ole luottotietoja, aivan kuten kunnalta sai aiemmin.
Niin rahallista apua saa varmasti Kelan kautta mutta ongelmaksi voi muodostua se kun on se luottohäiriömerkintä..:( Ei auta välttämättä vaikka menis setelinipun kanssa kotivakuutusta maksamaan. Kun ei oo enää rahasta kyse vaan siitä että suhun ei luoteta. Jos oot sössiny luottotietosi ja varsinki jos sulla on ns. "vakava luottohäiriömerkintä" niin sitten sitä ei saa mistään. No ainakaan minä en ole sitä onnistunut saamaan. Ongelmaksi mun tapauksessa nouseekin se kun sain kylläkin asunnon mutta kotivakuutusta en saa. Vuokraisäntä odottaa sitä lappua että olen hankkinut kotivakuutuksen niinkuin siinä vuokrasopimuksessa oli ehtona asunnon vuokraamiselle. Eniten pelkään nyt sitä että lähtee asunto alta juuri kun olen päässyt tähän asettumaan. Eipä tullu mieleen kun muutin että ***** jonkun kotivakuutuksen takia koko homma. Toisaalta ku mietin asiaa niin ei oo mun vika että vuokraisäntä luotti niin paljon muhun että kirjotettiin vuokrasopimus. En ole hänelle valehdellut missään vaiheessa kotivakuutuksestani. Mun piti saada se OP-Pohjolasta ja kun se sitten viimein tuli ajankohtaiseksi niin tulikin kielteinen päätös vaikka siitä oli alustavasti jo sovittu. Mitään mustaa valkosella siitä ei oo kun puhelimessa pankin vakuutusvirkailijan kanssa sovittiin asiasta. Sitten tulikin puhelu että en saa kotivakuutusta koska en ole heidän mielestään "maksukykyinen". Onhan sekin perustelu. vaikka he olivat kyllä tietosia siitä että mulla sellanen luottohäiriö on siinä vaiheessa kun aloin heiltä kotivakuutusta kysellä. Samoin vuokraisäntä oli tietonen mun luottohäiriömerkinnästä kun tehtiin vuokrasopimukset. Asian piti olla selvä joten tuli kaikille osapuolille yllärinä kun kotivakuutus peruuntui. Pankin virkailija vaan voivotteli tekomyötätuntosesti että "ei voi mitään". Hmmm. Nyt potuttaa.:(

eituumit

Lukematon viesti Kirjoittaja eituumit » 18 Tammi 2018, 12:17

Vieras kirjoitti:Ainakin Turva vakuuutusyhtiöstä saa kotivakuutuksen maksusitoumuksella.
Mulle tuli sieltäKIN kielteinen päätös. "Valitettavasti emme voi myöntää teille hakemaanne vakuutusta"..:O Mistä sitten johtuu että jotkut saa ja jotkut ei. Ihmeissäni olen..:( Olisin minäkin saanu maksusitoumuksen Kelalta tarvittaessa. Mutta en päässy sinne asti että olisin voinu siitä kertoa kun tuli bumerangina takasin se hakemus välittömästi.

Epist

Lukematon viesti Kirjoittaja Epist » 18 Tammi 2018, 12:26

Kela | toimeentulotuki kirjoitti:Hei Epist!

Sinun kannattaa tiedustella useammasta vakuutusyhtiöstä hyväksyvätkö he Kelan maksusitoumuksen. Jos et ole vielä saanut päätöstä maksusitoumuksesta, sinun kannattaa tehdä siitä hakemus perustoimeentulotukeen.

Terveisin
Marika | Kela toimeentulotuki
Kela | toimeentulotuki kirjoitti:Hei!

Mutta kun en saa koko vakuutusta niin mitä teen maksusitoumuksella. Siitä nyt on kyse eikö kukaan tajua. Olen kysynyt kaikista mahdollisista vakuutusyhtiöistä kotivakuutusta uuteen vuokra-asuntooni mutta en saa sitä luottohäiriömerkinnästä johtuen vaikka olen ehdottanut sitäkin että maksan vuoden maksut etukäteen. Olen ymmällä..:( Ongelma on mulla siis se kotivakuutuksen saaminen..:(

Kiitos vinkistäsi.

Ystävällisin terveisin
Niina | Kela toimeentulotuki

Ei saa Turva vakuutusyhtiöstä maksusitoumuksella yhtään mitään. Minä en saanut ainakaan kun on se luottohäiriömerkintä. Kun eivät antaneet mitään mahdollisuutta kun tuli heti bumerangina takasin se kun netin kautta yritin hakea sieltä kotivakuutusta. Näissäkin näköjään jotkut on syntyny onnellisten tähtien alla ja saavat vakuutukset mitä hakevat häiriömerkinnöistä huolimatta. Mulla nousi ongelmaksi se kun en saa mistään kautta kotivakuutusta. Heti tulee kielteinen vastaus vaikka olen rehellisesti kertonu luottohäiriömerkinnästä. Siinä vaiheessa kun tulee se pankin tunnistautumisosio niin tulee se viesti etteivät pysty tosta häiriömerkinnästä johtuen myöntämään minulle kotivakuutusta. Ja minä asun jo uudessa asunnossa..:( Pakko saada se vakuutus jotenkin. Neuvokaa please..:(

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 18 Tammi 2018, 12:27

Minun ei pitänyt mitään hakemusta tehdä, menin vaan Turva vakuutusyhtiöön maksusitoumus lapun kanssa ja sain vakuutuksen.