Silmälasien korvaus ihmetyttää

Voinko saada toimeentulotukea asumismenoihin? Mitä jos rahani eivät riitä elämiseen? Voiko Kelasta saada vuokravakuuden? Kysy ja keskustele eri menojen vaikutuksesta toimeentulotukeen.

Valvoja: Kela | toimeentulotuki

Marsala

Re: Silmälasien korvaus ihmetyttää

Lukematon viesti Kirjoittaja Marsala » 30 Loka 2019, 09:13

Heippa, Minulla oikein hieno kokemus kelan maksusitoumuksella silmälasien hankinta.
Paikallisessa Instrumentariumissa ei ollut mitään määrättyä mallistoa kela asiakkaille, oli todella paljon vaihtoehtoja joista löytyi sopivia useammatkin, valinnan vaikeus ihan iski. No linssit sitten, näköni on yli -4.0 ja nyt myös muutos että siirryin monitehoihin, niihin tuli maksusitoumuksella ihan käyvät ohennukset, kovapinnoitteet, heijastuksen estot, itse hieman kun halusin vielä ohuemmaksi ja lukuosaa laajemmaksi niin omavastuu jäi 80€, toki sairauspäivärahalla olevana tuokin omavastuu kiristää budjettia, mutta se on oma valinta. Ja nyt sain todella hyvät lasit jotka menevät monen monta vuotta.

Kela | toimeentulotuki

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | toimeentulotuki » 31 Loka 2019, 13:43

Hei Marsala!

Kiitos viestistäsi.

Terveisin
Riikka | Kela toimeentulotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 06 Marras 2019, 10:58

puolsokeepollo kirjoitti:
09 Loka 2018, 15:54
Itse olen puolisokea (vasen -7.25 ja oikee -8) ja sossu maksoi muutama vuosi sitten uudet lasini.
Sain valita kahdesta eri liikkeestä (valitsin lähimmän) ja siellä oli sitten n. 25 eri pokamallia mistä valita.
Sain myös laseihin ne ohennukset (optikko soitti vielä sossuun ja tarkisti, että saako tuon samaan pakettiin, kun maksusitoumuksessa ei ollut tuota mainittu ollenkaan) ja vastaus oli, että totta kai. Linsseissä on myös se, että nämä eivät helposti naarmuunnu tai huurru.
Edelliset lasit (jotka itse maksoin) maksoivat muistaakseni yhteensä 350 euroa ja tuosta summasta 320 euroa meni linsseihin ja nyt nuo linssit maksoivat takuulla 400-450 euroa, koska näkö oli huonontunut niin paljon edellis kerrasta..
[/quote

Noilla vahvuuksilla Kelan korvaamaan pakettihintaan kuuluvat jo ohennukset automaattisesti. Pokat saavat maksaa 79€/Nissenillä tai 99€/Instrumentariumissa.
Mikäli haluat kalliimmat pokat niin maksat itse erotuksen. Linssit korvataan joka tapauksessa eli vain kehyksien ylimenevä osuus hä itselle maksettavaksi.