Muutto ja toimeentulotuki

Voinko saada toimeentulotukea asumismenoihin? Mitä jos rahani eivät riitä elämiseen? Voiko Kelasta saada vuokravakuuden? Kysy ja keskustele eri menojen vaikutuksesta toimeentulotukeen.

Valvoja: Kela | toimeentulotuki

Opiskelijajassbahe

Muutto ja toimeentulotuki

Lukematon viesti Kirjoittaja Opiskelijajassbahe » 20 Heinä 2019, 18:49

Tämä on hassu kysymys mutta kysyn nyt silti. Eli minulla on kuun lopussa muutto 31.7 ja ensi tiistaina 23.7 viedään sänkyni uudelle asunnolle. En voi yöpyä asunnossani eli pakko mennä yöpymään uudelle asunnolle. Minulla on siis toimeentulotuki myönnetty kuun alussa eikai viikon yöpyminen muualla haittaa tätä? Olen järjestelmällinen ja hoidan muutto asiat aikaisin.

Opiskelijajassbahe

Re: Muutto ja toimeentulotuki

Lukematon viesti Kirjoittaja Opiskelijajassbahe » 20 Heinä 2019, 18:51

Lisäys vielä muutan poikaystävän kanssa. Tästä olen tehnyt kelaan selvityksen asumistukeen ajat sitten.

Kela | toimeentulotuki

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | toimeentulotuki » 22 Heinä 2019, 12:59

Hei Opiskelijajassbahe!

Mikäli asumismenosi ovat annetun päätöksen mukaiset, eikä niihin ole tullut muutoksia heinäkuun osalta, ei tarvitse tarkistusta tehdä.
Halutessasi voit ottaa yhteyttä henkilökohtaiseen palvelun kautta, jolloin tilannetta voidaan katsoa tarkemmin ja laittaa tarkistuspyyntö vireille jos sellaiseen on aihetta.

Terveisin
Riikka | Kela toimeentulotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi

Opiskelijajassbahe

Lukematon viesti Kirjoittaja Opiskelijajassbahe » 22 Heinä 2019, 23:46

Hei! Soitin asiasta toimeentulotuki numeroon ja asia on kuulema selvä. En saa elokuussa enää asumistukea enkä toimeentulotukea koska muutan avoliittoon. Laitoin jo kesän alussa puolisoni tuloista tarkistuksen asumistukeen. (: Ei kuulema haittaa että menen viikon aikaisemmin poikaystävän luo. Olen maksanut heinäkuun vuokrani ja tähän toimeentulotuki katsottiin.

Kela | toimeentulotuki

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | toimeentulotuki » 23 Heinä 2019, 09:52

Hei Opiskelijajassbahe!

Kiva kuulla, että asia selvisi :)

Mukavaa kesän jatkoa!

Ystävällisesti
Marika | Kela toimeentulotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi