Olen hakenut asuntoa jo pitkään ja nyt Latokaskessa on asunto, joka olisi minulle kaikkea mitä toivoisin.
Olen juuri saanut ulosoton kokonaan maksettua eli säästöjä ei ole. Tarvisisin muuttoauton kustannukset ja pesukonneen ja imurin.
Ystävällisin terveisin
Camilla XXXXXXX
Moderaattori muokkasi tunnistetietoja.
Voinko saada alkuun tukea
Valvoja: Kela | toimeentulotuki
Re: Voinko saada alkuun tukea
Pesukone ja imuri kuuluu täydentävään toimeentulotukeen.Sinun pitää hakea ensin kelasta perustoimeentulotuki ja sitten kunnasta täydentävä ttt.
- Kela | toimeentulotuki
Re: Voinko saada alkuun tukea
Hei, Ruutukolttu_61!Ruutukolttu_61 kirjoitti: ↑07 Loka 2019, 09:01Olen hakenut asuntoa jo pitkään ja nyt Latokaskessa on asunto, joka olisi minulle kaikkea mitä toivoisin.
Olen juuri saanut ulosoton kokonaan maksettua eli säästöjä ei ole. Tarvisisin muuttoauton kustannukset ja pesukonneen ja imurin.
Ystävällisin terveisin
Camilla XXXXXXX
Moderaattori muokkasi tunnistetietoja.
Yleensä muuttokustannukset voidaan huomioida perustoimeentulotuen laskelmalla muuttorahan muodossa. Erityisin painavin, esim. terveydellisin, perustein voidaan myöntää maksusitoumus muuttopalveluun. Kodin perustamiseen ja tarvikkeisiin liittyviin kustannuksiin voit hakea kunnan täydentävää/ehkäisevää toimeentulotukea. Kirjaa tämä perustoimeentulotuen hakemukseen ja ole yhteydessä oman kunnan sosiaalitoimeen.
www.kela.fi/toimeentulotuki-muuttokustannukset
Ystävällisesti
Susanna | Kela toimeentulotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi