Voinko saada alkuun tukea

Voinko saada toimeentulotukea asumismenoihin? Mitä jos rahani eivät riitä elämiseen? Voiko Kelasta saada vuokravakuuden? Kysy ja keskustele eri menojen vaikutuksesta toimeentulotukeen.

Valvoja: Kela | toimeentulotuki

Ruutukolttu_61

Voinko saada alkuun tukea

Lukematon viesti Kirjoittaja Ruutukolttu_61 » 07 Loka 2019, 09:01

Olen hakenut asuntoa jo pitkään ja nyt Latokaskessa on asunto, joka olisi minulle kaikkea mitä toivoisin.
Olen juuri saanut ulosoton kokonaan maksettua eli säästöjä ei ole. Tarvisisin muuttoauton kustannukset ja pesukonneen ja imurin.

Ystävällisin terveisin

Camilla XXXXXXX

Moderaattori muokkasi tunnistetietoja.

Vieras

Re: Voinko saada alkuun tukea

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 07 Loka 2019, 12:22

Pesukone ja imuri kuuluu täydentävään toimeentulotukeen.Sinun pitää hakea ensin kelasta perustoimeentulotuki ja sitten kunnasta täydentävä ttt.

Kela | toimeentulotuki

Re: Voinko saada alkuun tukea

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | toimeentulotuki » 08 Loka 2019, 09:51

Ruutukolttu_61 kirjoitti:
07 Loka 2019, 09:01
Olen hakenut asuntoa jo pitkään ja nyt Latokaskessa on asunto, joka olisi minulle kaikkea mitä toivoisin.
Olen juuri saanut ulosoton kokonaan maksettua eli säästöjä ei ole. Tarvisisin muuttoauton kustannukset ja pesukonneen ja imurin.

Ystävällisin terveisin

Camilla XXXXXXX

Moderaattori muokkasi tunnistetietoja.
Hei, Ruutukolttu_61!

Yleensä muuttokustannukset voidaan huomioida perustoimeentulotuen laskelmalla muuttorahan muodossa. Erityisin painavin, esim. terveydellisin, perustein voidaan myöntää maksusitoumus muuttopalveluun. Kodin perustamiseen ja tarvikkeisiin liittyviin kustannuksiin voit hakea kunnan täydentävää/ehkäisevää toimeentulotukea. Kirjaa tämä perustoimeentulotuen hakemukseen ja ole yhteydessä oman kunnan sosiaalitoimeen.

www.kela.fi/toimeentulotuki-muuttokustannukset

Ystävällisesti
Susanna | Kela toimeentulotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi