YT

Voinko saada toimeentulotukea asumismenoihin? Mitä jos rahani eivät riitä elämiseen? Voiko Kelasta saada vuokravakuuden? Kysy ja keskustele eri menojen vaikutuksesta toimeentulotukeen.

Valvoja: Kela | toimeentulotuki

Huhhei

YT

Lukematon viesti Kirjoittaja Huhhei » 07 Marras 2019, 00:43

Minulla vakituinen työpaikka (ollut 16 v), mies pitkäaikaistyötön. Töissä YT neuvottelut ja sisäisen siirron vuoksi tarvitsen auton säilyyttäkseni työni. Aikaa on kaksi viikkoa. Autottomuus on peruste irtisanomiselle. Ja tähän ei saa tukea, näin olen käsittänyt?
Eli menetän työni, siksi että en saa toimeentulotukea ja haen jatkossa työttömänä joka kuukausi toimeetulotukea, ymmärsinkö oikein?

Vieras

Re: YT

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 07 Marras 2019, 06:52

Olisitkohan saanut pankista lainaa ostaaksesi auton? Lainan kun ei kovin iso tarvitsisi olla, jotta sillä sellaisen auton saa, jolla pystyy töissä käymään. Kela ei luonnollisestikaan voi auton hankinnassa tukea, kysyisin kuitenkin sosiaalitoimen näkökulman myös.

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 07 Marras 2019, 13:34

Tuskin sosiaalitoimi ostaa kellekkään autoa.

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 07 Marras 2019, 13:37

Jos sosiaalitoimisto antaa rahan autoon,niin sillä autolla ei sitten ajeta muulloin kuin työaikana.Vapaa-ajalla sillä ei ajeta.

Kela | toimeentulotuki

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | toimeentulotuki » 07 Marras 2019, 14:51

Huhhei kirjoitti:
07 Marras 2019, 00:43
Minulla vakituinen työpaikka (ollut 16 v), mies pitkäaikaistyötön. Töissä YT neuvottelut ja sisäisen siirron vuoksi tarvitsen auton säilyyttäkseni työni. Aikaa on kaksi viikkoa. Autottomuus on peruste irtisanomiselle. Ja tähän ei saa tukea, näin olen käsittänyt?
Eli menetän työni, siksi että en saa toimeentulotukea ja haen jatkossa työttömänä joka kuukausi toimeetulotukea, ymmärsinkö oikein?
Hei, Huhhei!

Autonhankintakulut eivät kuulu perustoimeentulotuen menoihin. Tarvittaessa voit olla yhteydessä oman kunnan sosiaalitoimeen.

www.kela.fi/toimeentulotuki-kokonaisuus

Ystävällisesti
Susanna | Kela toimeentulotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi

TTTietaja

Lukematon viesti Kirjoittaja TTTietaja » 08 Marras 2019, 17:14

Parin tonnin lainan otat, ja sillä ostat auton.

Ei yhteiskunta ala autoja kenellekään hoitamaan, sehän olisi loputon suo. Joku raja nyt johonkin.

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 08 Marras 2019, 18:34

Eri kuntien sossu on kyllä ostanut autoja ja kustantanut autokoulun maahanmuuttajille.... Mut rehellinen työtä tekevä suomalainen ei saa rahaa siihen tarkoitukseen.

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 11 Marras 2019, 08:50

Voihan sinne sossuun mennä vakavalla naamalla vaatimaan että sossu ostaa sen auton,mutta pitää muistaa ettei sillä autolla ajeta vapaa-ajalla.Vain työhön liittyvät ajelut hyväksytään.