yksin asuvan alaikäisen tuet
Valvoja: Kela | toimeentulotuki
yksin asuvan alaikäisen tuet
Moikka! Olen 17-vuotias tyttöj a opiskelen lukiossa. Työskentelen Subwayssa ja kuukausi tuloni ovat n. 500-600€/kk. Haluaisin muuttaa pois kotona lyhentääkseni koulu- ja työmatkojani. Onko minun mahdollisuus saada mitään tukia?
Re: yksin asuvan alaikäisen tuet
asumistuki
Voit hakea opintotukea ja asumistukea.oppiskelija kirjoitti: ↑11 Marras 2019, 12:31Moikka! Olen 17-vuotias tyttöj a opiskelen lukiossa. Työskentelen Subwayssa ja kuukausi tuloni ovat n. 500-600€/kk. Haluaisin muuttaa pois kotona lyhentääkseni koulu- ja työmatkojani. Onko minun mahdollisuus saada mitään tukia?
Myös vanhempiesi elatusvelvollisuus sinusta jatkuu täysi-ikäisyyteen saakka.
- Kela | toimeentulotuki
Hei oppiskelija!
Sinun on mahdollista hakea opintotukea ja asumistukea. Sinun tulisi kuitenkin seurata opintotuen vuositulorajaa koska sinulla on tuloja. Lisää asiasta voit lukea osoitteessa www.kela.fi/opintotuki-omat-tulot.
Voit myös tarvittaessa hakea toimeentulotukea, mutta hakemuksessa tulisi selvittää miten vanhempasi osallistuvat elatukseesi.
Ystävällisin terveisin
Niina | Kela toimeentulotuki
Sinun on mahdollista hakea opintotukea ja asumistukea. Sinun tulisi kuitenkin seurata opintotuen vuositulorajaa koska sinulla on tuloja. Lisää asiasta voit lukea osoitteessa www.kela.fi/opintotuki-omat-tulot.
Voit myös tarvittaessa hakea toimeentulotukea, mutta hakemuksessa tulisi selvittää miten vanhempasi osallistuvat elatukseesi.
Ystävällisin terveisin
Niina | Kela toimeentulotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi