Hammaslääkärin kulut

Voinko saada toimeentulotukea asumismenoihin? Mitä jos rahani eivät riitä elämiseen? Voiko Kelasta saada vuokravakuuden? Kysy ja keskustele eri menojen vaikutuksesta toimeentulotukeen.

Valvoja: Kela | toimeentulotuki

BAK99

Hammaslääkärin kulut

Lukematon viesti Kirjoittaja BAK99 » 27 Tammi 2020, 02:41

Voiko saada Kelasta hammaslääkärin kuluihin maksusitoumusta. Minulta on jo poistettu useita hampaita ja nyt jäljellä olevat hampaat heiluvat ja särkee. Minun pitää mennä tänään (27.01.20) hammaslääkäriin koska hammasta särkee niin kovaa. Todennäköisesti kohta joudun hankkimaan tekohampaat.
Olen työkyvyttömyys eläkkeellä ja minä olen myös velkasaneerauksessa, joten talous on todella tiukalla.

Siirretty sairaanhoidon palstalta.

Kela | toimeentulotuki

Re: Hammaslääkärin kulut

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | toimeentulotuki » 28 Tammi 2020, 09:40

Hei BAK99!

Kela voi ottaa perustoimeentulotuessa huomioon sellaisia terveydenhuollon maksuja, jotka ovat aiheutuneet julkisten terveydenhuoltopalvelujen käytöstä Suomessa.

www.kela.fi/toimeentulotuki-terveydenhuoltomenot

Suun ja hampaiden hoito:
Kela voi myöntää perustoimeentulotukea suun ja hampaiden hoitoihin liittyviin menoihin, kun hoito annetaan julkisessa terveydenhuollossa. Julkisen terveydenhuollon yksiköt tilaavat tarvittaessa hammasproteettiseen hoitoon liittyvän teknisen työn yksityiseltä hammasteknikolta. Julkisen terveydenhuollon pitää vastata myös hammasproteesin hankinnasta, korjauksesta ja pohjauksesta.

Terveisin
Riikka | Kela toimeentulotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi