Sähkölaskut

Milloin toimeentulotuki maksetaan tilille? Voiko Kelasta saada maksusitoumuksen apteekkiin? Entä ruokakauppaan? Voiko Kela maksaa sähkölaskuni? Kysy ja keskustele toimeentulotuen maksamisesta.

Valvoja: Kela | toimeentulotuki

Tuija580

Sähkölaskut

Lukematon viesti Kirjoittaja Tuija580 » 02 Maalis 2017, 20:03

Hei. Miten toimitaan sähkölaskujen kanssa kun päätös on tullut? Ennen vein ne kunnan maksatukseen. Lähetetäänkö ne liitteenä teille maksua varten? Varoitan vain etukäteen, että jos ne on ensin maksettava itse ja haettava teiltä jälkikäteen, on pian tuhansilta ihmisiltä sähköt poikki - esim. pojaltani. Syrjäytyneet ei osaa...

Vieras

Re: Sähkölaskut

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 02 Maalis 2017, 21:00

viime vuonna sulle maksettiin 27 euroa kuukaudessa sähköön automaattisesti, nyt toimitat laskun kelaan sähköisesti tai fyysisesti. mutta varaudu vähintään 30 päivän käsittelyaikaan koska kela ei todellakaan ole aikaansa edellä.

Tuija580

Lukematon viesti Kirjoittaja Tuija580 » 03 Maalis 2017, 06:43

Mitä höpäjät? Kuka Vieras-Trolli täällä vastailee harhaanjohtavasti? Kysyn Kelalta!

mustaaukko

Re: Sähkölaskut ja hiukan muuta...

Lukematon viesti Kirjoittaja mustaaukko » 03 Maalis 2017, 07:17

Jos meinaat "ruokarahoistasi" maksaa laskun, voi olla että odotat Kelalta takaisin rahoja todellakin useita viikkoja! Laitoin sähkölaskuni KELALLE yli kuukausi sitten, (eräpäivä 22.2.), ja mistään en ole tietoa saanut onko se maksettu suoraan?
Tililleni ei ainakaan ole sähkölaskun suuruista summaa tullut!
Olen asiaa koittanut viestillä kysyä mutta eihän sieltä vastata, kun hukkuvat "työn alle". Edelliselle sähkölaskulle kävi siten että käskettiin kirjoittamaan laskuun että: "ei ole maksettu". Kirjoitinhan minä, ja sanoivat että lasku MAKSETAAN heiltä suoraan. Viikkojen kuluttua tililläni olikin toimittamani sähkölaskun suuruinen summa?
Eivät sitä olleetkaan maksaneet suoraan, vaan maksoin sen sitten aivan itse!
Puhutaan jotain ja tehdään toisin!
PITÄÄ OLLA TODELLA TARKKANA, ja ei saa tuudittautua virkailijan vakuutteluihin että hommat hoituu! Voi käydä hassusti!
KELAN toimeentulotuenhoito on todellakin skandaali/ katastrofi, niinkuin arvon kansanedustajatkin ovat todenneet!
Elli Aaltosesta ei muuten ole kuulunut pihahdustakaan, rajun "ulostulon" ja järisyttävien "alkufanfaarien" jälkeen?
Minne lie kadonnut?
Voisi astua esiin ja selvittäämään KELA- asiakkaille missä mennään!

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 06 Maalis 2017, 15:26

Tässä Kelan vastaus asiaan:

http://www.kela.fi/ajankohtaista-henkil ... direct=%2F

Löytyy myös kela.fi etusivulta jos tuo hieno linkki ei toimi.

Kela | toimeentulotuki

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | toimeentulotuki » 15 Maalis 2017, 16:21

Tuija580 kirjoitti:Hei. Miten toimitaan sähkölaskujen kanssa kun päätös on tullut? Ennen vein ne kunnan maksatukseen. Lähetetäänkö ne liitteenä teille maksua varten? Varoitan vain etukäteen, että jos ne on ensin maksettava itse ja haettava teiltä jälkikäteen, on pian tuhansilta ihmisiltä sähköt poikki - esim. pojaltani. Syrjäytyneet ei osaa...
Hei "Tuija580",

kiitos viestistäsi.

Toimita jo annettuun päätökseen laskut joko asiointipalvelussa tai paperisena kopiona.

Laskujen käsittelyn jälkeen ei tule uutta päätöstä jos laskut hyväksytään.

Huomioithan, että erillistä päätöstä ei anneta jos maksu maksetaan laskun mukaisesti. Voit itse valita laskun maksun joko itsellesi tai suoraan laskuttajalle, Kela toimii toiveidesi mukaan. Päätös kuitenkin annetaan erikseen jos laskusta huomioida vain osa tai sitä ei voida huomioida lainkaan.

Ystävällisesti
Katariina | Kela toimeentulotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 16 Maalis 2017, 10:09

mustaaukko kirjoitti: Laitoin sähkölaskuni KELALLE yli kuukausi sitten, (eräpäivä 22.2.), ja mistään en ole tietoa saanut onko se maksettu suoraan?
Minä en pysty laittaa reilua kuukautta aikaisemmin sähkölaskua eteenpäin kun se ei tule minullekaan kun pari viikkoa ennen eräpäivää. Sähkölaskuissa, niin kun useimmissa muissakin laskuissa, on maksuehto 14 pv netto.
Laitoin Kelaan oman sähkölaskuni 6.3.2017, samana päivänä kun mitä se minulle tuli sähköisesti. Sen eräpäivä on ensi maanantaina 20.6.2017.(kun 14 päivää täyttyy). En usko että Kela maksaa tuon toimeentulotuen minulle ajoissa, kun siellä on käsittelyssä kolmen kuukauden uudelleen käsittelypyynnöt olleet jo 1,5 kk ja huhtikuunkin toimeentulotukihakemus 16. päivää. En usko että kerkiää 1.4. mennessä vaikka laitoin sen 1.3. eli kuukauden käsittelyajalla.
joten odottelen sähkölaskun karhua ja perintäkirjettä ja vien sen itse Kelan toimistoon. saa käsitellä sen suoraan siinä tiskillä. Tai muutan sinne Kelan toimistoon kun multa katkee sähköt.

Muita perintäkirjeitä on jo tullutkin, kun kaikilta alkaa menemään hermot ja loppuu kärsivällisyys. Kun ulosottoon menee niin lähetän ne sitten samalla. Näissä perintäkirjeissäkin on aika muhkeat perintäkulut. Että Kela: perästä kuuluu.

Kyllä Kelalle tarttis antaa jotkut sanktiot tästä ihmisten hätään jättämisestä moneksi kuukaudeksi, ja siitä että ei anna edes mitään väliaikatietoja mistään palvelukanavilta, siis muuta kun mitä jo tiedämme "palveluissa on ruuhkaa".

Tämä on Kelan puolelta joukkoheitteillejättö pahemmasta päästä.

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 16 Maalis 2017, 10:15

mustaaukko kirjoitti:JLaitoin sähkölaskuni KELALLE yli kuukausi sitten, (eräpäivä 22.2.), ja mistään en ole tietoa saanut onko se maksettu suoraan?
Kyllä sinä sen tietäisit siitä karhukirjeestä, mitä Sähkönmyyjä lähettää jos laskua ei oltais maksettu. Reilussa kuukaudessa alkuperäisen eräpäivän jälkeen sen olisi pitänyt keritä tulla jo aikaa sitten.
Sähkötkin jossain päin katkeaa tuossa reilussa kuukaudessa.

Mutta jos et ole karhua sähkölaskusta saanut niin on se sitten maksettu.
Vaikka ei Kelan saisi ainakaan maksaa niitä laskuja, jotka hakija on halunnut rahat itselleen.
Tuosta syystä minä en halua että kela maksaa laskut suoraan, kun sitten ei ikinä itse tiedä missä mennään. Joskaan ei pahemmin tiedä nytkään.
Kyllä Kela on sekaisin, ja tulee olemaan hamaan tappiin, vaikka kuinka Aaltonen mairea hymy naamallaan muuta sinisilmäisesti yrittää vakuutella.
sanoo että huhtikuussa tilanne on lain sallimassa 7 päivässä. HAHAHAHAH.
Siihen on aikaa pari viikkoa, ja haloo: tuossako ajassa sitten saadaan ihmisten hakemukset kondikseen kertarysäyksellä.

valehtelee

Lukematon viesti Kirjoittaja valehtelee » 16 Maalis 2017, 12:31

Mulle väitettiin pokkana Kelan toimistossa, että laskut korvataan VIIDEN arkipäivän kuluessa, mutta kun meillä on katsos sitä RUUHKAA nyt (lasku laitettu viestillä yli viikko sitten).
Kävin tiistaina tiskillä ja akka väitti, että laittaa asian KIIREELLISEKSI, no taisi jauhaa kanan kakkaa. Koska eipä tuo näy edelleenkää omilla sivuilla, että olisi maksussa. Ja jos tuo olisi laitettu kiireelliseksi, niin kyllähän se olisi viimeistään tänään pitänyt näkyä maksussa..
Eli jauhoi kirjaimellisti peetä.
Turha väittää, että kiireellisiin hakemuksiin ja asioihin vaikuttaa ruuhka..

Kela | toimeentulotuki

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | toimeentulotuki » 24 Maalis 2017, 12:03

Hei valehtelee!

Laskut korvataan viiden arkipäivän kuluessa, mutta ruuhkasta johtuen laskujenkin käsittely on valitettavasti ruuhkautunut.

Uskon, että asiaasi on kiirehditty, kun on niin luvattu.

Toivon, että saat laskuista korvauksen mahdollisimman pian.

Kevätterveisin Päivi | Kela toimeentulotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi